Ver la versión completa : Rihanna a Menorca
Carlos Permuy
20/03/2017, 10:40
Concretament a Binibeca jajaja
Ja sabeu que jo de coneixements i tècnica possiblement sigui es qui menys en sé des grup, en permís den Victor, però en es seu favor he de dir que ell ha començat ara i jo fa estona que faig fotos. Pero bono, faig lo que puc i m'ho pas molt bé que és de lo que es tracte.
És una amiga que vivía a Menorca i aprofitant que venía a veure sa familia un cap de setmana em va demanar que li fes fotos (mesquina). Es sembla perillosament a na Rihanna i açò l'hi ha duit a modelar a pasarela. Ho fa molt bé.
No possaré totes ses fotos juntes perque m'agradaria anar comentant cadascuna per separat ja que ses condicions eren diferentes.
Aquesta vegada em portaré bé i possaré totes ses dades EXIF de cada foto.
He de dir que es complicat fer fotos a ses persones de color precisament per es to de sa mateixa. Aquí tenc que agraïr es consells den Toni Cladera que, mesquí, el tenc frit a preguntes.. però reim molt Boig 40
També agraïr a en Victor que em va venir a ajudar (aguantar reflector, etc) i també va fer colca foto amb sa seva càmera. Crec que també s'ho va passar bé.
Ella, a més de guapa, es molt bona al.lota i simpàtica. Va ser un capvespre molt xulo, sa veritat.
Bé, una volta dit açò us pas sa primera:
7831
Càmera: Nikon D810
Òptica: Nikkor 70-200
ISO 800 - 85mm - f2.8 - 1/200
Vaig tenir que fer sa foto amb sa barrera oberta perque, si no, amb el shorts blancs no es veia res en aquella part des cos. En tenc una cinqüentena amb diferent vestuari i diferent localització, ja les aniré penjant.
Ale, foteu-me canya Risa 60
Joan A. Gomila
20/03/2017, 10:46
A jo m'agrada molt sa pose d'ella i l'expresió de la seva cara.
Clonaria la capsa de color gros que hi ha a la paret del darrera per que distreu la vista.
La farola, potser hauria intentat que es veiés sencera tot i ser un element secundari de la foto i estar correctament desenfocada. Però tampoc és una cosa gaire important.
La idea d'obrir la barrera em sembla molt bona.
La il.luminació també m'agrada molt com va quedar, una pregunta: vas emprar flash o només hi ha la llum natural?
Carlos Permuy
20/03/2017, 10:55
Només llum natural i quant erem en es port des poblet de pescadors (ses altres fotos que possaré més envant) reflector. Tota sa raó amb sa capsa... la vaig a treure.
Ah! per cert, vaig subexposar a totes ses fotos per es tema des color de sa pell (Toni Cladera dixit) y va quedar de conya. Em volia endur un flash de relleno perooo conque encara no domin gaire es tema il.luminació vaig estimar més fer-ho aixines (de nou, consell den Toni).
De totes maneres estic molt content perque hem faran un curs intensiu de estudi i il.luminació inminentment i un altre de paissatges, que és de lo que flaqueix més, encara que sóm flac amb tot però bono...
Carlos Permuy
20/03/2017, 11:05
7832
Millor! Bona vista, jo no m'hi havia fixat.
Sa farola no em molesta perque al ser aquest tipus de foto és ella es centre d'atenció... i creu-me que ho era... teniem un rancho d'expectadors però ella com si no hi hagués ningú jajaja
Carlos Permuy
20/03/2017, 11:08
Per cert... són imaginacions meves o es photoshop m'ha sobresaturat sa foto?
Jaume Franch
20/03/2017, 11:08
La intenció era de que la seva expressió semblés desafiant?
Sí, el color hha vanviat al tornar a pujar la foto.
Carlos Permuy
20/03/2017, 11:13
1. Sí... si mires algun videoclip de RnB o Hip Hop ho entendràs. O possa a Google Hip Hop singer i apreta a imatges... veuràs quines cares que possen. És el que voliem i ho va fer de conya! D'aquí que dugui aquesta roba :)
2. Pues no sé per qué... només l'he carregada diguent que no em modifiques es perfil i després l'he exportada a JPG de no
Ho canvia just ho carrega....
7833
No ho entenc... ho canvia just ho carrega, no quant la torn passar en es disc dur...
Carlos Permuy
20/03/2017, 11:19
7835
A vam amb Pixelmator de Mac...
Carlos Permuy
20/03/2017, 11:20
Pues amb Pixelmator no ho fa.... mi no entender....
Jaume Franch
20/03/2017, 11:27
L'espai i el perfil de color de les dues fotos que has pujat és el mateix. l'única diferència està en la numeració . La primera 46443878 i la saturada 46443890
7836
Carlos Permuy
20/03/2017, 11:33
I com ho puc arreglar? Mi no entender jaja
Victor Olmedo
21/03/2017, 12:15
A jo no en tens que agraïr res, va ser un plaer, ho vam passar molt bé i va ser tota una experiència fotogràfica, no hi havia estat mai en una sessió així.
Felicitats per ses fotos, a jo m´agradan molt, ja t´ho vaig dir.
Saludos cordiales.
Carlos Permuy
21/03/2017, 13:27
Te daría un me gusta pero el foro no tiene jajajaja.
Bé, conque es veu que ningú sap com arreglar es problema de sa saturació possaré sa segona foto per que la comentem a vam si millor.
Aquí teniu:
7846
Ses dades EXIF son: ISO 200 - 85 mm - f3.2 - 1/100
Ale, no us talleu que sabeu que jo sóm com un sac de pigar Risa 60
Jaume Franch
21/03/2017, 14:31
La foto la veig be. El fons...
Carlos Permuy
21/03/2017, 14:52
El fons perfecte, fa joc amb es color des cabells Risa 60Risa 60Risa 60
Es broma, supós que ho dius per ses vigues.... i per es nombre 40.
Carlos Permuy
21/03/2017, 14:57
Un altre pues
A vam si aquesta us agrada més jaja
7848
Em fa vessa cercar s'exif... si algú el vol que ho digui i ho pos jeje
Jaume Franch
21/03/2017, 16:52
"Me gusta"
Carlos Permuy
21/03/2017, 18:01
Jajaja
Carlos Permuy
21/03/2017, 18:04
Un altre... ara es complica...
7849
Bep Taltavull
21/03/2017, 20:03
Pens que les fotos podrien millorar molt si tens en compte dos aspectes:
- La pell de la model te un to diferent a cada fotografia i si haguéssis posat una carta gris, aquest problema el tindries solventat.
- Per jo, més important que la model és el fons i el desenfoc. Quan trobis el fons adequat sabras on has de colocar la model, no a l'inrevés.
Carlos, si algú es fixa en el fanal enlloc de fixar-se en la model, ni tant sols es mereix veure la foto, ha, ha. Conyes a banda, només veure la primera de les fotos pujades, i abans de llegir qualsevol altre comentari dels companys, he pensat, "coi, és una bona foto però penso que està una mica sobresaturada". Sí, sí, ja la primera. Si tens una estona, prova de desaturar-la una mica partint de la imatge original i ja em diràs si t'agrada més o no. Per la resta, trobo que està molt bé.
Carlos Permuy
21/03/2017, 21:04
Gracies a tots per es comentaris! Faré el que em deieu!!!!!
Per les altres fotos: a banda dels comentaris d'en jaume i Bep, que són correctes, les fotos estan molt bé. La tercera de la sèrie, amb un petit retall per la part superior per eliminar les petites zones negres, encara molt millor. L'última de la sèrie, a l'estar en situació tècnica de contrallum, la model queda una mica fosca. Intenta donar-li una mica més de llum i contrast, però només a la model, a veure que et sembla. Bona feina, Carlos!
Carlos Permuy
21/03/2017, 21:11
Bons comentaris! Gràcies! Just tengui un moment ho provaré i ho tornaré provar.
Carlos Permuy
21/03/2017, 21:12
Per cert, a sa darrera m'encantava s'efecte que feia es llum en es seus cabells. D'aquí que tirés un poc forçat.
Antoni Cladera
22/03/2017, 08:18
Tu na Rihanna...i jo sense enterar-me!!
Carlos, saps que és el més important a una fotografia de retrat?? Tu! I això ja ho tenim... el fotògraf i les seves idees és el més important...
Lo segon? (i aqui, Bep he de diferir del teu consell num 2) Un bon model, que sapi posar i que ajudi al fotógraf a dirigir el missatge que vol donar. Quan faig una sessió, sempre don a triar el lloc. Que trii l'interessat.. jo m'adaptaré al que tenc i hi trob... i cercaré un fons addient per a cada fotografia...
A vegades s'ha de fer retrat, com al cas que penges de Bibibeca, has de situar el model a un context. ës un fall, baix el meu punt de vista, dir que el fons i el desenfoc són lo més important. Si ho deixam en que "són aspectes a tenir molt en compta depenent de la situació y localizació triades" accept "pulpo" però que una sessió giri en torn dels desenfocs o el fons ho trob excessiu... (Modo ironía): "a no ser que el model sigui molt lleig...." jjjj
La fotografia de retrat no la podem standaritzar mai. Hem de ser lliures i Carlos, tu has de mostrar coses noves, donar importancia als elements mostrats....
Si que és de dever que en quan al revelat, aquest ha de tenir una linia parescuda, hegemonia... però en definitiva, comandes tu.
saluuuT
Carlos Permuy
22/03/2017, 10:33
Jo faig el que puc però, sa veritat, estic més "preocupat" amb xalar que amb que ses fotos siguin perfectes. Obviament també vull apendre perque tenir una base és bona i bé, ja saps quins cursos tenc en perspectiva jajajaja
Sí que em va extranyar un poc es comentari den Bep que es fondo és lo important perque pens que sense model... no hi ha foto (xerrant de foto de moda) però bono, com dic sempre jo sóm és més flac des grup i accept de bon gust totes ses crítiques... un altre cosa és que después faci lo que em sembli millor perque aixines com dic jo que cadascun disfruta sa moto de una manera (circuit, turisme, passetjar, viatges...) també crec que cadascú disfruta sa fotografía de una manera (alguns son bojos per sa tècnica, altres per sa part artística, altres una mescla) i totes son respectables i estàn bé.
Jolin, quin rollo us he fotut jajaja.
Carlos Permuy
22/03/2017, 10:36
A vam ara... sa hip hopera desaturada jaja
7855
Carlos Permuy
22/03/2017, 10:39
Ale, un altre jeje
7856
Bep Taltavull
22/03/2017, 10:40
Totes ses maneres de fer feina son respectables i els resultats diferents. Jo don la meva opinió i respect la dels demés. De bon rollo eh! [emoji6]
Enviado desde mi Aquaris M5 mediante Tapatalk
Antoni Cladera
22/03/2017, 13:20
Totes ses maneres de fer feina son respectables i els resultats diferents. Jo don la meva opinió i respect la dels demés. De bon rollo eh! http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png
Per això mateix aquest foro es com és, crític amb llibertat d'opinions. Tots tenim maneres de fer i opnions ;-)
A vam ara... sa hip hopera desaturada jaja
7855
Personalment m'agrada més així, però el resultat final ha de ser al teu gust. A tu, què et sembla? :)
Carlos Permuy
22/03/2017, 18:43
A jo m'agrada de totes maneres... no veia ni es fondo, ni sabia quins botons tocava jajajaja.
Ara en serio, sí que queda millor.
Gràcies per s'observació!