PDA

Ver la versión completa : robadonas, santuari de barques antigues

Maria Barber
18/06/2017, 12:42
Nikon D750 - f/2,8 - iso 160 - puntual - D.F. 16mm - Tokina AT - X16-28mm 2.8 - PRO FX

8344

Jaume Franch
18/06/2017, 17:07
Com a testimoni está molt be.
Artísticament no em convenç. La barca està molt encaixonada. Molts elements que distreuen.
Hi veig dominants cian i magenta.

Joan Morro
18/06/2017, 21:57
Estic d'acord amb en Jaume, li falta bastant d'aire a la dreta i dalt... Els colors els veig extranys, segurament la dominant que ja han dit

Francisco Aviles
18/06/2017, 21:59
Si , Maria té algo raro

Carlos Silvestre
19/06/2017, 09:54
Efectivamente, la veo algo encajonada y con contraste plano. Supongo que los espacios del lugar limitan las posibilidades de encuadre.

Diego Civico
19/06/2017, 10:40
Hola María, independientemente del encuadre que has escogido y que seguramente venga provocado por el espacio, creo que, debes tener en cuenta esas predominantes. Igual no estuvo bien expuesta y hayas tenido que subir demasiado las luces en la edición. Si nos dices el tiempo de exposición descartaremos posibilidades.
Salu2.

Maria Barber
19/06/2017, 10:53
Gracias por los comentarios, intentare mejorar

Lafebre
19/06/2017, 12:38
Em sap greu però no coincideixo amb el corrent majoritari d'opinions respecte les possibles dominants en aquesta foto. A veure si m'explico. Una dominant de color, en una fotografia (crec que ja he exposat aquest criteri en alguna altra ocasió), implica que tota la foto està "tenyida" amb una certa intensitat d'un altre color. I aquest no és el cas en aquesta imatge. És cert que hi ha zones de la foto on sembla que hi hagi "excés" de cian, però no sabem de quin color exacte era la pintura de la barca, si aquest cian és producte (en part) del reflex dels objectes blaus que es veuen a la imatge i/o de la pròpia il·luminació que ens ve de l'exterior. No ho sabem. Ho podem imaginar, però no ho sabem. El que és cert és que a la part central de la mateixa barca, de dominant cian no se n'hi aprecia gens. Una cosa diferent és que es digui que es pot millorar l'edició si es creu que molesten aquestes zones amb "predominant" cian, però en tot cas haurà de ser amb correccions selectives, perquè si volem corregir la "dominant" cian del conjunt, anirem a parar a una imatge amb dominant vermella.

Bé, això és el que modestament penso, però si algú pensa tot el contrari, sisplau, que no se n'estigui d'exposar-ho.

Jaume Franch
19/06/2017, 18:13
Pot ser que tinguis raó , Vicenç. Tú ets un expert. Ja saps que ho dic ben convençut. Però no em sap gens de greu discrepar amb tu.
Una de les coses que m'ha fet creure que hi ha una dominant cian, és el que es veu dins la barqueta d'abaix a la dreta.
Altre, a la Roda de Proa
Altre, la cabina de la barca de la dreta.

De tons magentes sospitosos, també en veig molts, més enllà de la barca protagonista. Mira els ribets laterals de la barca cabinada..., per exemple.

De tota manera, el sentit comú també ha col.laborat al "veure" aquestes "dominants". Creieu, en serio, que aquests colors són reals?
Que quedi ben clar que no vull tenir raó sí o sí, val?.
Haurem d'anar a veure-ho, in situ, si la Maria no ho recorda. biaoquing 012 30Q

Lafebre
19/06/2017, 19:20
N'estava segur que diries coses, Jaume! :)

Jaume, jo en cap moment he dit que aquests colors siguin o em semblin reals. He exposat -perquè així ho crec- que aquesta foto no té cap dominant, entenent com a dominant que el conjunt de la foto està tenyit. I ho he volgut dir perquè ja em veia a la pobre Maria tornant-se boja tractant de corregir una dominant sense arribar a aconseguir-ho. Jaume, dius que li veus dominant cian i magenta. Tal com jo entenc aquest tema, dominant cian + dominant magenta (suposant que siguin de la mateixa intensitat cadascuna de les dominants) = dominant blava... o blavosa. Llavors vol dir que li hauriem de treure blaus... o pujar grocs. Et convido a provar-ho, és un bon exercici.

El que volia dir des del primer moment és que si creiem (o millor dit, si la Maria cereu) que s'ha de millorar l'edició de la foto, al meu entendre s'haurà de fer per zones, però no per la neutralització d'un sol i únic color de dominant en la imatge. Però pot ser que vagi errat. En qualsevol cas, gràcies per discrepar. :very_drunk:

Jaume Franch
19/06/2017, 20:11
Parlo de "dominant" perque l'altre paraule no em surt. Veig que hi ha un o dos colors que es repeteixen d'una manera molt sospitósa.
Flota a l'aire un concepte que fa temps ens vas ensenyar i que, tot i que ens l'has repetit en més d'una ocasió, no hi ha manera que el recordi.
Una vegada ens vas explicar que una cosa era una dominant i l'altre és ....

Què és Vicenç?.

Lafebre
20/06/2017, 12:54
Parlo de "dominant" perque l'altre paraule no em surt. Veig que hi ha un o dos colors que es repeteixen d'una manera molt sospitósa.
Flota a l'aire un concepte que fa temps ens vas ensenyar i que, tot i que ens l'has repetit en més d'una ocasió, no hi ha manera que el recordi.
Una vegada ens vas explicar que una cosa era una dominant i l'altre és ....

Què és Vicenç?.
Doncs dit així, no se m'acut a què et refereixes exactament, Jaume. emoticon 0630 Em sap greu.

El que recordo és que fa molt de temps, quan les dominants era un tema recurrent en el foro, afortunadament ja superat, és que vaig exposar el meu criteri, que no era altre que una foto podia tenir una forta dominant degut a l'hora de la seva presa, les condicions d'il·luminació, de si era llum artificial o natural, etc, etc, però que en qualsevol cas era producte de la llum ambient (però real, existent) en l'escena en el moment de la presa. I que, en qualsevol d'aquests casos, independentment de la dominant que hi hagués, era correcte, perquè "hi era", i no es tracta de falsejar la llum si no es vol. Una cosa ben diferent és quan aquesta dominant és producte d'una edició no prou acurada, perquè llavors la foto es veu -deixa-m'ho dir així- "tenyida", i s'aprecia que no és producte de les condicions de llum existents a l'escena. Per posar un exemple i agafar un color qualsevol, magenta, posem pel cas :cool:. El color magenta existeix a la Natura, faltaria més. En segons quines condicions (molt primera hora del matí o darrera hora del dia, i depenent del lloc, tant a les grans ciutats com en llocs de natura) es poden aconseguir grans imatges, precioses, amb una forta coloració magenta. Això no té res a veure amb una foto en que tingui dominant magenta degut al seu processat.

No sé si anava per aquí el que volies dir.

Jaume Franch
20/06/2017, 13:37
No. Però l'explicació que dones anirà be a més d'un del fòrum.
Com que aquest tema és recurrent, en tornarem a parlar, segur.
Gràcies, Vicenç.

Xec Gomila
21/06/2017, 16:48
a part del debat de la 'dominant',.. :rolleyes: .. molt bó per cert,..ei-7 -

..al meu parer, .. l'enquadrament m'agrada tal qual, .. (i versió blanc - negre: podria ser la solució .. ja que allá a sa pedrera sa llum és el pitjor ... ei-3

Diego Civico
22/06/2017, 00:44
Doncs dit així, no se m'acut a què et refereixes exactament, Jaume. emoticon 0630 Em sap greu.

El que recordo és que fa molt de temps, quan les dominants era un tema recurrent en el foro, afortunadament ja superat, és que vaig exposar el meu criteri, que no era altre que una foto podia tenir una forta dominant degut a l'hora de la seva presa, les condicions d'il·luminació, de si era llum artificial o natural, etc, etc, però que en qualsevol cas era producte de la llum ambient (però real, existent) en l'escena en el moment de la presa. I que, en qualsevol d'aquests casos, independentment de la dominant que hi hagués, era correcte, perquè "hi era", i no es tracta de falsejar la llum si no es vol. Una cosa ben diferent és quan aquesta dominant és producte d'una edició no prou acurada, perquè llavors la foto es veu -deixa-m'ho dir així- "tenyida", i s'aprecia que no és producte de les condicions de llum existents a l'escena. Per posar un exemple i agafar un color qualsevol, magenta, posem pel cas :cool:. El color magenta existeix a la Natura, faltaria més. En segons quines condicions (molt primera hora del matí o darrera hora del dia, i depenent del lloc, tant a les grans ciutats com en llocs de natura) es poden aconseguir grans imatges, precioses, amb una forta coloració magenta. Això no té res a veure amb una foto en que tingui dominant magenta degut al seu processat.

No sé si anava per aquí el que volies dir.

Entiendo claramente tu explicación Vicenç, pero analizando la imagen de Maria, conociendo el lugar (una lugar cerrado con muy poca luz) y la hora en que se hizo (sobre medio día), es difícil pensar que esas dominantes fuesen provocadas por la poca La Luz natural.

En el caso de que, cualquiera de las dos dominantes de la imagen (magenta y cian) hubiese sido provocada por la luz natural, sería imposible que aparecieran las dos dominantes, ya que son tonos complementarios; a no ser que fuesen buscados voluntariamente.

Por ejemplo: dos filtros de gelatina utilizados a la vez, crean una dominante magenta, si disparamos con una luz fría tendremos dos dominantes de tonos opuestas, pero en este caso sería en toda la imagen.

Sal2

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

Lafebre
22/06/2017, 11:37
Entiendo claramente tu explicación Vicenç, pero analizando la imagen de Maria, conociendo el lugar (una lugar cerrado con muy poca luz) y la hora en que se hizo (sobre medio día), es difícil pensar que esas dominantes fuesen provocadas por la poca La Luz natural.

En el caso de que, cualquiera de las dos dominantes de la imagen (magenta y cian) hubiese sido provocada por la luz natural, sería imposible que aparecieran las dos dominantes, ya que son tonos complementarios; a no ser que fuesen buscados voluntariamente.

Por ejemplo: dos filtros de gelatina utilizados a la vez, crean una dominante magenta, si disparamos con una luz fría tendremos dos dominantes de tonos opuestas, pero en este caso sería en toda la imagen.

Sal2

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
Està clar que no m'he sabut explicar prou bé. Em sap greu. :(

Gràcies pel comentari, Diego. :very_drunk:

Diego Civico
22/06/2017, 11:40
Vicenç, algunos somos duros de mollera. Jajaja!

Gracias a ti por seguir intentándolo!

Salu2