PDA

Ver la versión completa : Lluna creixent



Jaume Franch
29/07/2017, 12:32
Una, per animar el cotarro.

Ahir nit, abans que es posés la lluna, vaig fer una prova amb dues fotos, amb la intenció que expòso.
Els estels que veiem són reals, però d'un espai celest del costat.
L'únic que correspon a la foto de la lluna i que era visible, amb els paràmetres que la lluna em permetía, és la d'abaix a l'esquerra. No recordo si era Saturn o Júpiter.

8583

Nikon D750 - 70-300mm a 300mm
Foto 1 (Lluna): ISO 100 - f/8 - 1/8s.
Foto 2 (Estels): ISO 3200 - f/5,6 - 2s

Comentaris:
És la primera vegada que intento fer estels puntuals amb un 300mm. Segons la regla del 500, el temps màxim d'exposició era de 500/300= 1,6 s. i jo en vaig fer 2.
Els estels, per tant, no van quedar puntuals. Jo els he arrodonit.
L'intent de agafar els estels que hi havíen entorn a la Lluna va ser fallit (com era d'esperar). Ni a ISO 12800. Per això vaig optar per agafar els estels d'una zona sense Lluna.
Sento el rollo, però potser a algú li podrà interessar el meu experiment.

Alfredo
29/07/2017, 16:12
Yo creo que esta muy bien explicado y sirve como experiencia y ejercicio para quien desee realizar fotos de ese tipo.
Lógicamente cualquier experto, o incluso aficionado, en astronomía se dará cuenta de que la foto esta manipulada pues no se correspondería con los mapas estelares.
Pero dejando a un lado el rigor la foto me parece muy chula y lograda. Si es cierto que hay un 3 o 4 estrellas "movidas" pero supongo que a una velocidad de mas de 400 m/s cualquier objeto aparece desplazado.

Lafebre
29/07/2017, 17:20
La foto acaba sent "resultona" però, sobretot, s'agraiex l'explicació.

En el meu monitor tampoc acabo de poder esbrinar si el punt lluminós de sota a l'esquerra és Saturn o Júpiter. :cool:

Jaume Franch
29/07/2017, 17:54
Jugant, jugant ...
De Lluna a Síndria.


https://www.youtube.com/watch?v=1VpJkAHsMg8

Joan A. Gomila
01/08/2017, 17:10
T'ha quedat força bé la foto, Jaume, bona iniciativa.

La lluna la veig molt ben situada per a tenir una composició de llibre.