PDA

Ver la versión completa : Ciutadà Cristòfol



Lafebre
07/08/2017, 13:21
Ja feia temps que volia fer-li aquesta foto a aquest barceloní. L'avantatge és que sempre saps on trobar-lo. Em permeto dedicar-li aquesta foto al Jaume perquè (si mal no recordo va ser el mes de març passat) que en un viatge llampec seu a Barcelona vam tenir l'oportunitat de xerrar una mica de fotografia (i compartir un àpat :)) i li vaig explicar que volia planificar fer aquesta foto.

8639
ISO 400
Nikkor 200-500 a 500 mm, f/6,3
1/1600 sec.

Francisco Aviles
07/08/2017, 15:11
Bona, Vicenç
Y desde quin puesto la vas fer ?

Lluis Surralles
07/08/2017, 15:16
No sé que hi veig en aquesta foto que, tot i neconeixent el mèrit que té, no m´acaba de fer el pès. L´enquadrament no em sembla el mes idòni i els colors tampoc els trobo enceertats. Em sobren els edificis dels laterals, sobre tot el triangle de la dreta. Darrerament estic una mica massa crític. Potser és alló de que "cap geperut és veu el propi gep" pero penso que tant tu com jo ens podem dir les coses tal i com les veiem.

Raul Sintes
07/08/2017, 16:44
Pot ser que tots els elements enfocats, no afavoreixen la imatge.

Jaume Franch
07/08/2017, 23:54
Doncs, potser perque conec la gestació d'aquesta foto, li trobo un valor afegit especial.
M'encanta, Vicenç.
Explica una mica, com diu la Bet, el "making of" de la foto i ho entendran millor.

Moltes gràcies per la dedicatòria. M'ha fet reviure una trobada inovlidable.

Elisabet Marti
08/08/2017, 15:31
Doncs a mi, tot i que mai m'ha agradat el més mínim aquesta estatua, la foto m'agrada molt. Precisament els edificis i el verd enmarquen molt bé la figura, trobo. I evidentemnt és un punt de vista desconegut, mai l'havia vist així. L'has feta amb un dron? Sinó no m'ho explico...

Bet

Lluis Surralles
08/08/2017, 16:09
Penso que pot estar tirada des del funicular del port. Es així, Vicens?

Bep Taltavull
08/08/2017, 17:17
Des de el primer moment que la vaig veure em vaig imaginar que estava tirada del funicular del port, com diu en Lluís.

També estic d'acord amb en Raül que li faltaria un desenfoc més acusat a la part posterior.

Bona pensada!!!

Tito Felix
09/08/2017, 08:05
Molt bona Vicenç. Estic d'acord amb el comentari d'en Raul i en Bep. Per cert.....no era Genovès?emoticon 0621

Lafebre
09/08/2017, 11:46
Gràcies per comentar, companys. :)

Al suggeriment d’en Jaume sobre el “making of”:

Efectivament, i tal com algú de vosaltres ja ha endevinat, la foto està feta des del telefèric del port. Aquesta vista la vaig descobrir per primera vegada a l’estiu del 2008, acompanyant per Barcelona i rodalies una parella d’amics estrangers que ens van venir a visitar. Mai abans havia pujat a aquest telefèric. Llavors, la focal més gran de que disposava era d’un 135 mm, muntat sobre una càmera de format DX. Massa curt. En aquell moment ja en vaig fer de fotos, ja. I moltes. Però revisades a la pantalla es veia clarament que no complien que el jo desitjava, perquè tot quedava “massa lluny”, tot i que la vista retallada i sense qualitat suficient d’alguna d’aquelles fotos em va agradar moltíssim. Havia d’esperar, doncs, a poder disposar d’una focal més adient.

Així doncs, quan ens vam veure amb en Jaume al març vam tenir temps de fer un passeig per la zona, i com que feia molt poc que m’havia comprat el 200-500, em va venir al cap el dir-li quina era la meva intenció. Es clar que no es tractava d’anar de pressa i corrents a fer la foto, perquè les branques despullades de fulles dels arbres no era el millor fons. Jo volia els arbres plens de fulles i el fons verd.

El que no sap en Jaume, però, és que he hagut de pujar al telefèric dues vegades per aconseguir la foto. La primera vegada, per un error d’apreciació part meva, em vaig posar en una finestra de la cabina poc adient. Així doncs, i tal com aconsella sovint en Jaume, vaig tornar al lloc del crim i “agafar” la finestra apropiada que tingués els vidres baixats. Jo sabia quin era l’enquadrament que volia perquè me l’havia preparat amb les fotos de l’any 2008. El telefèric va més de pressa del que sembla, així que tan aviat com vaig poder enfocar a l’amic Cristòfol, vaig començar a disparar una foto rere l’altra per garantir que tindria “la meva” foto. I la tinc!, i em feia il·lusió compartir-la amb tots vosaltres.

Òndia, perdoneu el rollo. ei-19

Poc desenfocament del fons?. En aquest punt us agrairia moltíssim que em donéssiu un cop de mà si teniu la solució òptica, no de PS. Jo no sé com superar-ho. Segons Google Maps, la distància entre la cabina del telefèric des del punt on vaig fer la foto i el monument és de 447 metres. Si fem servir http://www.dofmaster.com/dofjs.html , que ja és un vell conegut nostre, fent la foto amb la meva càmera amb una focal de 500 mm, tancant un punt el diafragma i enfocant a 447 m, la distància que queda enfocada per darrera de l’objecte és de 230 metres. Si, enlloc de tancar un punt hagués disparat a plena obertura (f/5,6) la distància que hagués quedat enfocada per darrera de l’objecte hagués sigut encara de 194 metres.

86498650

Lafebre
09/08/2017, 11:51
Molt bona Vicenç. Estic d'acord amb el comentari d'en Raul i en Bep. Per cert.....no era Genovès?emoticon 0621

No, Tito, no, el que es diu (però tampoc no és segur) que era genovès és el personatge del segle XV. Aquest que he fotografiat jo és barceloní des de 1888. ei-1

Elisabet Marti
09/08/2017, 15:06
Jo no creía que es pogués fer la foto des del telefèric, tant lluny! Està clar que no sé el que és usar un 600... :-)

Jaume Franch
09/08/2017, 18:25
M'encanta aquesta foto, pel que significa per a tu i per el que podem aprendre d'ella.

M'he mirat la distribució de les 3 torres del telefèric i tot em fa pensar que vas disparar des de ben prop de la Torre de Jaume I .

He gaudit calculant la hiperfocal amb el DFC, imaginant la ubicació i comprovant les teves explicacions.
8656 M'he acostat al punt de dispar d'aquesta foto?

Lafebre
10/08/2017, 11:36
Jo no creía que es pogués fer la foto des del telefèric, tant lluny! Està clar que no sé el que és usar un 600... :-)
És només un 500, Bet :(. Qui té un 600 és en Bep.

Lafebre
10/08/2017, 11:39
M'encanta aquesta foto, pel que significa per a tu i per el que podem aprendre d'ella.

M'he mirat la distribució de les 3 torres del telefèric i tot em fa pensar que vas disparar des de ben prop de la Torre de Jaume I .

He gaudit calculant la hiperfocal amb el DFC, imaginant la ubicació i comprovant les teves explicacions.
8656 M'he acostat al punt de dispar d'aquesta foto?
Em trec el barret, Jaume!!. No sé com t'ho has fet però pràcticament has clavat el lloc.
ei-5ei-5ei-5

Carlos Silvestre
10/08/2017, 18:06
Nunca había visto fotografiado a Colón desde esta perspectiva. Chula!

Jaume Franch
10/08/2017, 18:16
Em trec el barret, Jaume!!. No sé com t'ho has fet però pràcticament has clavat el lloc.
ei-5ei-5ei-5

Ho vaig fer a ull, i pensant una mica.
Vaig estar tentat d'aplicar el teorema de Pitágoras, que consti...biaoquing 012 30Q

Tenint en compte que, de la Torre de Jaume I a l'estatua de Colom (on imagino que vas enfocar), vaig calcular, hi ha uns 605m., i que tu deies que la distancia focal va ser d'uns 400 i pico metres, vaig preveure una de les dues ubicacions possibles, cap l'esquerra de la Torre de Jaume I.
Després, observant l'angle d'incidència, vaig decidir un punt aproximat de dispar.

Aquesta visió sobre el mapa, em suggereix altres fotografies des d'altres punts...
Però, tornant al mateix punt, creus que podría quedar be la mateixa foto, però vertical, agafant gran part del recorregut de La Rambla?.

Pepe Peñafiel
13/08/2017, 10:39
Me encanta la imagen, la perspectiva y me encanta la explicación y la gran historia de esta imagen que está a la altura de la fotografia ( y del teleférico),
Me parece muy complicado con un tele poder dejar de tener una imagen con desenfoque puesto que es una característica de estos objetivos el que tiendan a dejar el efecto de que todo está pegado o en le mismo plano.

Lluis Surralles
18/08/2017, 08:45
El ciutadà Cristtofol avui plora.

Jaume Franch
18/08/2017, 10:36
D'acord Lluís, però us demano que no fem més comentaris d'aquest tipus aquí.

Lluis Surralles
18/08/2017, 12:12
Aquesta foto i els fets d´ahir m´han inspirat per fer una poesia, pero, si tu creus que no es adient fer aquests comentaris al FF, no pateixis. Perdoneu si he pogut ofendre a algú.

Jaume Franch
18/08/2017, 17:01
Lluís, hi ha la possibilitat de que m'equivoqui, però crec prudent evitar fer al.lusions al tema en qüestió, aquí, al Fòrum FF.
T'agraeixo que, tot i que potser no ho comparteixis, hagis acceptat fer cas al meu preg.

M'agradría rebre, però, aquest poema que, ben segur, t'ha sortit del cor.

Cisco Dura
20/08/2017, 10:58
Està tot dit sobre el desenfocament, que a jo també m'hagués agradat més, molt bon ull Vicenç