PDA

Ver la versión completa : Penúltima soertida amb alumnes......



AntoniCladera
29/05/2011, 18:33
Ahir vaig tenir la punúltima sortida amb els alumnes de fotografia d'enguany....
Sempre aquestes sortides soles ser crepuscles i nocturnes... una de les branques més difícils de la fotografia...
Vos deix amb una fotografia de les que vaig fer ahir...
De les que jo anomen... "Contrafoto"... m'explic:

.- Dins la fotografia nocturna tota la tòrica que pogueu llegir veureu que vos diu que sense lluna vos abstengueu de fer fotografies.... a no ser que s'empri la llum artificial....
Ahir després de fer el crpuscle i aprofitant que estavem a aquest lloc tan encantador.... i a més sense gota de lluna... se'm va ocórrer demanar als alumnes si els agradaria provar anar a contracorrent... fer una contrafoto..... bono...no del tot.... ja que des de feia dos anys tenia guardada aquesta foto que vos present:

.- Nit estrellada
.- Paisatge de Pregonda
.- 0% de lluna
.- Far de Cavalleria il·luminat de per darrera el promotori rocós...
.- una passadeta de llum de la meva pila....
.- mooooolts minuts d'exposició......

I així ho vaig fer.... enfocant en calma, ficant-me dins l'aigua amb el trípode en remull i obrint al màxim el diafragma (així es consegueixen encara més estrelles).. A més sense lluna hem d'emprar diafragmes oberts, si nó els temps d'exposició es disparen.....

Esper que vos agradi!!



https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=79965 &g2_serialNumber=1

Nikon D700
Nikkor 24-70mm 2,8mm

Iso200
f/2,8
1129 segons (18')

beptaltavull
29/05/2011, 20:13
Molt bona!!! Ja saps que m'estic intentant iniciar en aquest camp tant complicat.
Dius que son 18 minuts d'exposició... no hi veig renou,
li redueixes amb PS o amb un altre programa??* ::) ::)
M'han dit que hi ha programes millors per llevar renou.
Per cert, potser que vagi passar un avió per la part de baix??

AntoniCladera
29/05/2011, 20:46
Renou? quan dius Nikon....NO diguis renou..... ;D ;D ;D

No he emprat CAP programa(de fet m'he oblidat de passar-li es ACR per llevar renou)... ni tampoc tenc activat es botonet de sa càmera......
Sa D700 respon moltíssim be a la renou....

Però encara respon millor la fuji x100.... Mira, Bep, et pos una foto feta amb sa Fuji X100 que va sortir desenfocada i per error vaig fotre ISO 1600 i 900 segons d'exposició!!! :o :o
No te cap tipus de tractament de renou ni res parescut...... És increïble..... imagina si arriba a surtir enfocada!!!!!

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=80005 &g2_serialNumber=2

Fuji X-100
Iso 1600
f/2'8
900 segons

imported_admin
29/05/2011, 20:51
Comentari a la primera foto:
Preciosa.
Hi veig, tal vegada, massa contrast entre la llum de la punxa de la roca i la resta ( la "passadeta" de llanterna, potser?).
No has corregit el vinyetejat. Ho has deixat intencionadament?. Jo provaria a treure'l.
Imagino que era inevitable centrar la roca, no?. I, tal vegada per el mateix motiu, no podia sortir la Polar... suposo.
Tot i les "pegues" que em sembla veure-hi, ja m'agradaria haver-la feta jo.

Si la segona arriva a sortir enfocada.... buf!.

CarlosSilvestre
30/05/2011, 16:19
¡Espectacular! Maestro, a este "pequeño saltamontes" le dan ganas de salir corriendo ya mismo hacia Pregonga para intentar hacer algo que se parezca un poco.

AntoniCladera
30/05/2011, 21:46
Vuelvo el sabado..... Vienes? :)

CarlosSilvestre
31/05/2011, 07:26
Vuelvo el sabado..... Vienes? :)

Claro que sí!!!

beptaltavull
31/05/2011, 16:45
Toni, creus que seria demanar massa que pujassis l'original sense retocar, de la primera, per poder veure la diferència entre una i altre?? ::) ::)
Una altre cosa, dius que dissabte hi tornes... sembla ser que hi haurà un 25% d'il·luminació lunar, no es poc??

AntoniCladera
31/05/2011, 17:09
Bones Bep...
Cap problema...Aquí tens la imatge pura, sense fer-li res...només passar-la a jpg per poder-la pujar....:

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=80721 &g2_serialNumber=2

Com veus únicament te un revelat de temperatura i poca cosa més.....


En quant a sa lluna... Mira't es post Eolo....
Jo dic que amb meny del 70% no es facin fotos nocturnes sense llum artificial.... Sa qu vull fer en tindrà....

El dissabte passat, tot i tenir més lluna (un 21%) que dissabte dia 4 de juny (un 5% n un 25 com dius...)... no la vaig poder aprofitar gens en absolut ja que es va posar a les 17'00 hrs... en canvi aquest dissabte es posa a les 23'00 hrs.... que no passis pena,,,que tampoc l'empraré...... Hauré d'emprar font lumínica extra.....

La fotografia nocturna és delicada i se l'ha de tractar amb carinyo....... ;)

salut!!!

PepePenafiel
01/06/2011, 10:21
Preciosa imagen Toni, inicialmente me costó aceptarla el contraste lumínico pero a base de verla en varias ocasiones he podido disfrutarla mejor.
Ya que estamos. ¿Como identificas la polar , aparte de brújula y apuntar al norte para analfabetos de astros como yo.?
Un saludo

AntoniCladera
01/06/2011, 11:36
gracias Pepe... hay que tener en cuenta la falta de luz... hay está el verdadero reto de este tipo de fotografía.

La polar es fácil de encontrar.... buscas la Osa mayor y desde las dos estrellas que forman la parte inferior del cuadrado de esta, cuentas cinco veces la distancia entre ellas dirección Norte( qué lio.....!!!) :D :D :D :D

Mira, te dejo un gráfico para que la distingas claramente...no hay pérdida....

http://www.kalipedia.com/kalipediamedia/cienciasnaturales/media/200704/17/tierrayuniverso/20070417klpcnatun_187.Ees.SCO.png
Un abrazo....
Pd.-Assumpta quiere llamarte...pero no quiere molestarte: esto significa que no encuentra el momento.....

Carlos
01/06/2011, 12:00
Toni, m'acab de tacar es calçotets!! ;D ;D ;D

Quina passada... per cert.. quant aniras a "caçar" bitxos voladors? ::) ::)

CarlosSilvestre
01/06/2011, 14:40
gracias Pepe... hay que tener en cuenta la falta de luz... hay está el verdadero reto de este tipo de fotografía.

La polar es fácil de encontrar.... buscas la Osa mayor y desde las dos estrellas que forman la parte inferior del cuadrado de esta, cuentas cinco veces la distancia entre ellas dirección Norte( qué lio.....!!!)* :D :D :D :D

Mira, te dejo un gráfico para que la distingas claramente...no hay pérdida....

http://www.kalipedia.com/kalipediamedia/cienciasnaturales/media/200704/17/tierrayuniverso/20070417klpcnatun_187.Ees.SCO.png
Un abrazo....
Pd.-Assumpta quiere llamarte...pero no quiere molestarte: esto significa que no encuentra el momento.....

Es el sistema más fácil para encontrarla ya que es una estrella poco brillante y que no destaca apenas.

PepePenafiel
01/06/2011, 15:25
gracias Pepe... hay que tener en cuenta la falta de luz... hay está el verdadero reto de este tipo de fotografía.

La polar es fácil de encontrar.... buscas la Osa mayor y desde las dos estrellas que forman la parte inferior del cuadrado de esta, cuentas cinco veces la distancia entre ellas dirección Norte( qué lio.....!!!)* :D :D :D :D

Mira, te dejo un gráfico para que la distingas claramente...no hay pérdida....

http://www.kalipedia.com/kalipediamedia/cienciasnaturales/media/200704/17/tierrayuniverso/20070417klpcnatun_187.Ees.SCO.png
Un abrazo....
Pd.-Assumpta quiere llamarte...pero no quiere molestarte: esto significa que no encuentra el momento.....

Es el sistema más fácil para encontrarla ya que es una estrella poco brillante y que no destaca apenas.
¡Maldita sea! y encima está mimetizada la muy puñetera... ;D

AntoniCladera
01/06/2011, 16:13
....y si te fijas mucho, mucho...(como un buho, vamos...) veràs que la polar es la cola de la Osa menor... que es la misma figura, en pequeño, que la Osa mayor....
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

joangomila
01/06/2011, 16:25
....y si te fijas mucho, mucho...(como un buho, vamos...) veràs que la polar es la cola de la Osa menor... que es la misma figura, en pequeño, que la Osa mayor....
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Pero colocada al revés!!!

PepePenafiel
01/06/2011, 16:33
Socorrrrrrooooooo, ¿quereis dejar de liarme pan da de c.......?)
>:( >:(

AntoniCladera
01/06/2011, 16:57
Que no te lío!!!! ;D ;D ;D ;D ;D
:D :D :D :D
Mira :o :o :o :o
http://img.xatakaciencia.com/2007/09/m.jpg

miqueltribo
04/06/2011, 00:34
Me encanta la foto y el encuadre Toni.