PDA

Ver la versión completa : Eolo 2011



joangomila
20/05/2011, 15:05
Hola a tots, en Bep Taltavull em va animar a participar al concurs Eolo 2011 que organitza una associació empresarial de Madrid que aglutina les empreses instal.ladores d'energia eòlica.
Vam anar junts a fer fotos als molins de Milà, de nit. Al concurs només s'hi podia participar amb una obra.
Avui s'ha fallat el premi i també la selecció d'obres finalistes. Ja vos podeu imaginar que ni tan sols he entrat dins l'apartat de finalista* >:( >:(
En el processat vaig utilitzar algunes de les tècnicques que s'expliquen al següent tutorial, que un altre dia ja havia penjat en un altre fil del fòrum i que el torn a penjar per que en Xec Gomila em va dir que estava interessat en mirar-lo: http://www.ojodigital.com/foro/content/la-pared-y-la-luna-629/
Aquí vos deix la foto per a que en doneu la vostra opinió.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=76172 &g2_serialNumber=1

Per cert pel títol de l'obra vaig triar una frase de "El Quixot" que tot i esser una mica llarga la vaig trobar molt adient: "...que aquellos que allí se parecen no son gigantes, si no molinos de viento..."

imported_admin
20/05/2011, 15:21
No entenc com no ha sigut seleccionada.
M'agrada molt.
La he passat per PS i m'ha semblat que donant-li un poquet de llum pot millorar.
Per a jo, amb més llum, és FotoFindera.

joangomila
20/05/2011, 15:30
Gràcies, Jaume, sa veritat és que la vaig deixar així per que de les opcions de processat que vaig fer era la que m'agradava més, val a dir que porta, entre altres coses, dos filtres de degradat que la van enfosquir però el resultat em va agradar.
També he de dir que tan jo com en Bep, amb la que ell va presentar, vam treballar a contrarrellotge per que el termini de presentació estava a punt d'acabar.
Amb el tutorial que vaig utilitzar vaig apendre tècniques força interessants com per exemple, un procés que fa que apareixin molts més estels dels que inicialment es veuen a la imatge original.
Els motius de per que no ha estat seleccionada finalista no els conec però com que sabia que avui es feia públic el fall del jurat i a la web dels organitzadors no es feia menció a res, els hi he trucat i m'han dit que encara no ho havien publicat però que ja havien avisat al guanyador i als finalistes, així que he donat per suposat que jo no estava inclòs en la llista per que a jo ningú m'havia comunicat res.
Val a dir que he esperat a saber que no estava premiada abans de publicar-la al forum i també al facebook. Faré el mateix amb les del concurs Fotobosco 2011 una volta, aquesta nit, es faci públic el fall del concurs.

joangomila
20/05/2011, 15:37
Veig que ja han publicat a la web la foto guanyadoral, vos deixo l'enllàç per si a algú li interesa veure-la:
http://www.aeeolica.es/

imported_admin
20/05/2011, 16:37
No está nada mal.

manelalmar
20/05/2011, 17:45
Pues Joan ,jo tampoc entenc perquè no te l'han seleccionat, molt bona foto Joan.

PepePenafiel
20/05/2011, 20:37
Joan , a mi también me gusta tu fotografía.
¿Puedes poner los exif, por favor?

beptaltavull
20/05/2011, 22:22
Estic d'acord amb en Jaume i també la voto com a Fotofindera.
La feina que hi has fet (que el que no ho sap no s'en pot fer a la idea) ha valgut la pena.
Es una llàstima que no te l'hagin seleccionada. Ja vull veure les finalistes per veure com son.
Enhorabona!!! ;) ;)

LluisSurralles
21/05/2011, 01:36
Bona foto, Joan. He vist la foto que ha guanyat. Tot i que es una bona foto no hi veig la inquietut ni el treball que es veu a la teva. A mi personalment m´agrada mes la teva. Pot ser que, si el màstil del molí hagues sortit inclinat del angle inferior esquerra hagues guanyat en dinamisme pero, repeteixo crec que, honestament, a la vista de la guanyadora, la teva hagés hagut de estar, com a mínim seleccionada. Ànim

VLafebre
21/05/2011, 11:04
Primer de tot dir-te, Joan, que la teva foto m'agrada força. He vist la foto guanyadora i també m'agrada. Dos fotos totalment diferents per tractar un tema comú. En el perquè la foto guanyadora ha guanyat i la teva ni tant sols ha sigut escollida depend molt dels gustos i criteris dels membres del jurat.

A títol d'exemple, recordo que fa força anys un company de l'Agrupació Fotogràfica de Catalunya tenia molta fe en una foto en blanc i negre on hi sortia l'interior de l'esglèsia de Sant Pere de Ribes (prop de Sitges, Barcelona), amb uns ballarins (era un muntatge). La va presentar a un concurs local -no recordo quin concurs- i ni tan sols va passar la primera tria. Poc temps després, va presentar la mateixa foto al concurs mundial de Nikon i.... va aconseguir el tercer premi en blanc i negre i li van publicar arreu del món!!!.

Així que ànims. El més important és fer allò en el que creus, fer-ho el millor possible i a partir d'aquí, intentar aprendre més.

Salut.

raulsintes
21/05/2011, 11:23
Francament la teva foto la trobo molt original i d'una senzillesa que per a jo és una foto guanyadora!!
He vist la que ha guanyat el primer premi i pens que la haguera pogut fer jo mateix qui no en sé res de fotografia; sense desmerèixer-la, crec que la teva és molt més artística i original.

joangomila
21/05/2011, 11:35
Bé companys, no sé que dir-vos, m'heu abrumat amb tans elogis que tan sols puc donar-vos les gràcies. En cap moment pensava poder rebre tans elogis després d'haver vist que ni tan sols havia quedat finalista.
Coincideixo amb en Vicenç quan diu que l'important és fer allò que ens agrada de la millor manera possible.
De fet jo sempre he pensat que el fet de dur una foto a concurs ja és com un darrer pas i que hem de valorar i disfrutar tot el que hem fet abans amb aquella foto des del moment abans de fer la captura fins al moment que la hem processada.
Contestant a en Pepe aquí teniu les dades efix, no sé si son les més adients tenint en compte que es tracta de fotografia nocturna i que a més a més el que volia era captar el moviment de les aspes.
diafragma: f10, exposició: 67 s, ISO: 1250, focal 18 mm, equilibri de blancs: automàtic.
Gràcies de nou a tots.

imported_admin
21/05/2011, 13:22
ISO 1250?

joangomila
21/05/2011, 19:28
Si Jaume, ISO 1250, sa veritat és que anava molt perdut amb els paràmetres per aquest tipus de fotografía i vaig anar provant diferents ISO's, diafragmes i velocitats.
Entre altres coses ens vam adonar que si feies una exposició molt més llarga, les aspes dels molins no es veien a la imatge, quan semblava que havia d'esser al contrari. Va ser a base de prova i error fins a trobar la presa correcta.

miqueltribo
21/05/2011, 23:22
Verdaeramente tu foto no desmerece. No veo porque tenga que compararse con la ganadora que es solo producto de la decisión del jurado de turno y yo no le veo tanto el mérito.

joangomila
22/05/2011, 07:00
Moltes gràcies, Miquel, també tens raó que no te gaire sentit comparar-la amb la guanyadora, ja que la decisió del jurat és una cosa arbitraria.

CarlosSilvestre
22/05/2011, 19:30
Pues es una foto ingeniosa y boen realizada. Ganaría espectacularidad con más paciencia y espera para que las estrellas hicieran un recorrido más amplio.

XecGomila
22/05/2011, 20:29
Hola Joan, sa prespectiva es molt bona, m'agrada .... pero le veig fosque i tambe crec que amb mes exposicio i colque toc de flash al objecta principal, (en aquet cas el moli), ... per poder veura ses estrellas amb mes recorregut agues tingut mes impacte ??¿.. --- .... ?, sa llum que te el moli era natural o li vas donar tú ....

Salutacions....

joangomila
22/05/2011, 20:30
Entiendo lo que quieres decir, pero yo pretendía que las estrellas aparecieran estáticas, cosa que obviamente no conseguí, y me quedé a medio camino entre lo que yo pretendía y lo que tu me aconsejas.

XecGomila
22/05/2011, 20:45
Per cert Joan, ¡¡. gracies per l'enllaç al 'ojo digital'.. ....

imported_admin
23/05/2011, 14:27
Insisto porque lo he probado: con más luz la veo mucho mejor, y el cielo no pierde su encanto, al revés.
Ho sento, però algú ho havia de dir. ;D

joangomila
23/05/2011, 16:36
És clar que si, Jaume, per açò hi som tots aqui, tanmateix ja m'havia estirat prou amb tantes lloances ;D ;D ;D

AntoniCladera
31/05/2011, 13:56
El que està clar és que emprar iso 1250 i f10 és excessiu 100%
La foto està ben pensada però el resultat és millorable....

En nocturnes:

Tot el que passi de f/8...... res de res
Tot el que passi d'Iso 200....res de res....
Si tenim menys d'un 70% de lluna i no aportam llum artificial...i per tant no tenim un bon primer pla a destacar..... res de res

A f/ obertes més estrelles
a f/tancades(màxim f/8) més traç d'estrelles
Si tancam un f/ duplicam el temps d'exposició.. exple:

si f/4 i 5 minuts.....llavors f/5,6 i 10 minuts
(amb l'iso el mateix... augmentat l'ISO, un pas sencer, la meitat de temps)

Com veis no és tan fàcil, però a la vegada no és molt complicat......
Recoman començar amb un mínim de 80% de lluna i veureu que amb un f/4, iso 100 i una mitja de 8 minutets, amb un primer pla xulo... les fotos surtiran de conya!!!

Un dia ja vos explicaré com es fan els càlculs nocturns...això si, amb una cervesseta amb la mà.....)

salut!!!

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=79971 &g2_serialNumber=2

;)

imported_admin
31/05/2011, 14:16
Buf, quina lliçó. Prenc nota. :o
Escolta Toni, tot i que és analògic, per l'apertura de diafragma que té, tinc un objectiu Nikkor 55mm F 1:1.2, què tal per fer nocturnes amb estels?.
http://www.mrmartinweb.com/images/camera/slr/nikkor5512.jpg

AntoniCladera
31/05/2011, 16:21
La distancia focal molt llarga...55mm.... si a més li afegim el factor de multiplicació 1,5x.... ens anam a 82,5mm.... pocs estels entraran al fotograma....
la teba pregunta deixa en evidència lobid meu de nor dir que és essencial un gran-angular perla fotografia nocturna i circumpolars.....

salut!!

CarlosSilvestre
31/05/2011, 17:16
Excelente minicompendio de fotografía nocturna. Ahora toca practicar, buscar localizaciones bonitas y hacer fotos, hacer fotos,hacer fotos, hacer fotos,hacer fotos, hacer fotos,hacer fotos, hacer fotos,hacer fotos, hacer fotos,hacer fotos, hacer fotos,hacer fotos, hacer fotos,hacer fotos, hacer fotos...

AntoniCladera
31/05/2011, 17:19
vale....vale.... respiiiiira.....respiiiiiiira........ ahooooora....aaaaaaasiiiiii.......ya...estaaaaaaa. .... molllllt beeeeee....


Por cierto... tres tu las cervezas...que sin ellas no proceso.... :D

CarlosSilvestre
31/05/2011, 17:21
¡Hecho!
http://www.1p-estilosdevida.com/wp-content/uploads/2010/10/cervezas.jpg

AntoniCladera
31/05/2011, 17:22
si, si, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos,fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos,fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos,fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos,fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos,fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos,fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos,fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos,fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos,fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos,fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos,fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos,fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos,fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos,fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos, fotos,

joangomila
01/06/2011, 08:25
Gràcies, Toni, per les explicacions teòriques sobre com fer fotografies nocturnes. Ara toca experimentar!!!

raulsintes
01/06/2011, 18:11
Jo, sois unos cachondos!!!