PDA

Ver la versión completa : Despentinada



VLafebre
17/03/2013, 20:03
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=13680 4&g2_serialNumber=2
ISO 200
f/8, 1/125 sec.
Flaix d'estudi

imported_admin
17/03/2013, 20:22
He tingut que imaginar com ha estat feta aquesta foto per després criticar-la.
Amb el respecte de sempre, permet'em que faci aquestes valoracions.

Positiu: La estètica, la diagonal, el fons i l'objecte, molt agradable.
Negatiu:
1. la part fosca de l'espatlle de la model;
2. la part sobreexposada del cabell,
3. la "no congelació" del moviment del cabell, tot i que molt probablement has buscat o acceptat aquest "defecte" (segons jo) per ressaltar el moviment. M'hagués agradat veure la mateixa escena amb el cabell "congelat".

Curiositat : imagino que la model estava estàtica i al darrera hi tenia un ventilador, no?.

joangomila
17/03/2013, 21:10
A jo m'agrada molt la foto. La diagonal te molta força i no em molesta que el cabell no estigui completament congelat, crec que ajuda a donar dinamisme.
També em sembla molt positiu la suavitat de la textura de la pell.
Pel que fa a les zones sobreexposades que comenta en Jaume, he fet una cosa que no faig mai: descarregar la foto i obrir-la amb Ps per a comprovar l'histograma i en cap moment em marca que hi hagi zones passades de llum, per tant la pregunta és obvia: realment està sobreexposada aquesta zona?

imported_admin
17/03/2013, 23:43
Torno a opinar, per que em sembla que no he ressaltat suficientment lo bonica que és aquesta imatge.
Suposo que, per les ganes de que fos "perfecta" he fet més èmfasi en els possibles defectes que podria tenir.

Després de remiràrme-la i entendre el comentari d'en Joan A. , crec que l'únic que verdaderament em molesta és aquesta foscor rara de l'espatlla de la model.

Vinga, que quedi ben clar: excel·lent imatge.

juancuadros
18/03/2013, 13:48
Hola Vicenç: La verdad es que no soy un entendido en este tipo de fotografía, pero si daré mi opinión en cuanto a mi gusto personal. La imagen tiene "impacto" y dinamismo. Para poder apreciar más
detalles de la misma habría que saber que quería conseguir el autor. Me gustaría ver más detalle del ojo y me doy cuenta que sería casi un milagro que no hubiera quedado tapado por el cabello.
Tampoco veo ninguna zona sobrexpuesta. Sobre todo para mí, es una imagen que llama la atención a primera vista. Felicidades y un saludo.

PepePenafiel
19/03/2013, 19:52
Una imagen con una fuerza tremenda, la diagonal de luz es muy potente.
Muy buena. La luminosidad de la piel y la textura.
Ese hombro con ese viñeteo tampoco me acaba de convencer.
Me gusta el pelo, yo tampoco veo zonas sobreexpuestas.
Mi gusto personal también pide que el momento esté congelado del todo aunque entiendo la idea de dinamismo del autor.

LluisSurralles
20/03/2013, 00:41
Reconeixent que es una bona fotografia coincideixo en la opinió de que
els cavells tenien que estar "clavats", cosa molt difícil perque, tal i com dius que està tirada amb flashos d´estudi, la velocitat màxima de sincronització es de 1/250, cosa que explica el moviment del cavell. No s´em acut cap solució que no sigui tirar amb llum continua , apurar molt la sensibilitat i tirar molt mes ràpit

CarlosSilvestre
20/03/2013, 08:55
La composición de la imagen es estupenda. El contraste de color con el fondo negro también. Es posible que una mayor velocidad de obturación mejorara el detalle del cabello y sí, la parte oscura del cuerpo no acaba de estar a la altura del resto de la imagen.

VLafebre
20/03/2013, 20:05
Gràcies per comentar la foto, companys.

Vamos a veeeeeer... tema pelo. Como bien dice Lluis, la velocidad de sincronización del flash era de 1/250. Fijaros en los datos que puse, ya que la disparé (esta) a 1/125, és decir, por debajo. Hice pruebas con las dos velocidades y a 1/250 el pelo tampoco acababa de estar congelado, y sin embargo perdía parte de la fuerza que transmite el movimiento de esta. Quedaba como un "quiero y no puedo". Una vez vistas las dos pruebas (varios disparos en ambas), me decanté por esta.

Tema parte oscura de la espalda. Está claro que cada uno ve las cosas a su manera pero, la verdad, es que "tuve" que oscurecerla porqué la porción de espalda que aparece en la foto está tan iluminada como la cara, lo que daba demasiado volumen "claro" a esa zona y la vista tenía tendencia a centrarse en el ángulo inferior izquierdo, restando impacto a la diagonal cara-cabello. Pero, como digo siempre, todo es cuestión de gustos personales.

beptaltavull
20/03/2013, 21:07
Arribo tardíssim... però he estat 5 dies sense ordinador... una eternitat...

M'agrada la foto Vicenç, entenc perfectament que els cabells no quedéssin congelats per culpa de la velocitat de sincronització del flash
No em molesta l'efecte, tot el contrari li dona un cert dinamisme que m'agrada i personalment cerco en moltes ocasions. [smiley=tekst-toppie.gif] [smiley=tekst-toppie.gif]