Ver la versión completa : Una planificació fallida
Joan A. Gomila
05/12/2017, 21:49
Aquest passat dilluns em vaig aixecar de bona hora per anar fins a Far Nati a veure si podia fotografiar la posta de lluna, després d'haver planificat la foto amb "Photopills" i també amb "Planit" (aquesta planificació em va servir per anar veient similituds i diferències entre les dues aplicacions i valorar al mateix temps coses positives i altres no tant positives d'una respecte a l'altra i a l'enrevés.
Tanta planificació no va bastar per evitar que els núvols es posassin just davant la lluna i em quedàs amb les ganes, però ja que era allà vaig aprofitar per no anar-m'en amb ses mans buides i encara que no és la foto que jo volia fer inicialment, vos deix el resultat d'una d'elles. En concret està feta quan el sol començava a guaitar per l'horitzó des de darrera meu i il.luminava la part alta del far.
Dades exif: Nikon D610 amb Nikkor 80-200 a 80 mm, ISO 400, f/6,3, 1/15, polaritzador i degradat suau de 3 passos.
9265
Jaume Franch
06/12/2017, 08:45
Doncs, ben aprofitada la sortida, malgrat tot. Excel.lent fotografia.
Un dia ens hauràs d'exposar aquesta comparativa entre les esmentades Aplicacions.
Joan A. Gomila
06/12/2017, 11:07
Gràcies pel teu comentari, Jaume.
En quan a l'ús de les aplicacions, jo just començ a utilitzar "Photopills" i per tant no crec que pugui donar gaires explicacions en quan al seu ús (crec que hauriem d'aprofitar l'oferiment que ens va fer en T.Cladera per a que ens ensenyi a treure tot el profit d'aquesta aplicació).
Jo fins ara estava emprant "Planit" per que fins no fa gaire "Photopills" no estava disponible per android i ara que l'he baixada just començ a emprar-la amb ajuda dels tutorials que hi ha fets per part de l'equip de "Photopills" i, obviament, les comparacions son inevitables entre una i altra aplicació, però encara em queda molt a descobrir.
Evidentment, si qualcú necessita que li expliqui lo poc que se d'una o altra aplicació estic a la vostra disposició però reitero un cop més el fet de que hauriem d'aprofitar l'oferiment d'en Toni, ja que no es pot fer una comparació entre una i altra aplicació sense tenir un molt bon coneixment en quan al seu ús.
Doncs no sé com t'hagués quedat la foto planificada de la posta de lluna, però aquesta fora de planificació t'ha quedat brodada. Una bona composició acompanyada d'una bona llum i emprant bona tècnica només pot donar com a resultat una bona foto. El cel, formidable. Felicitats per la imatge, Joan A.
Carlos Silvestre
06/12/2017, 21:59
Esta sin planificar es magnífica.
Francisco Aviles
07/12/2017, 11:24
Bona llum y foto.. Joan
Marga Pons
07/12/2017, 17:55
Totes ses planificacions fallides poguessin sortir com aquesta Joan! Me sum a tots els elogis que t’han fet els companys.
Narcis Arpi
07/12/2017, 22:19
M'agrada molt la fotografia, enquadrament i lluminositat.
Pedro Riveiro
08/12/2017, 09:24
Bon enquadrament i edició Joan A.
Joan A. Gomila
12/12/2017, 21:39
Gràcies a tots pels vostres comentaris.
Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk
Elisabet Marti
12/12/2017, 21:52
Joan
ja m'agradaria a mi que les fotos fallides em quedessin aixi! :-)
Composició o cel preciosos...
Raul Sintes
13/12/2017, 19:14
El que més em sorpren d'aquest indret és que no hi havia ningú; o els has clonats? En tot cas, és una fotassa sense planificar.
Bep Taltavull
13/12/2017, 21:33
Perdona Joan per arribar tant tard, l'haviem comentada personalment amb el mòbil i ja no pensava a fer-ho per aquí...
Per aconseguir una fotografia programada que creiem que pot esser bona, el primer es ser-hi sempre que es donin les condicions.
Moltes vegades, com aquesta, els núvols ens fan la guitza i no s'hi pot fer res, per tant es passa al pla "B", treure la millor fotografia possible de la localització.
I tú ho has aconseguit, bona composició, bones llums i colors i bona edició EscarapelaFF 40x
Pepe Peñafiel
17/12/2017, 10:39
Siento llegar tan tarde pero desde luego es una muy buena imagen.
Destaco ese cielo que realmente lo has clavado