PDA

Ver la versión completa : Nocturna als Aljupets



joangomila
09/03/2013, 10:56
Hola a tots, aprofitant aquesta nit passada, en Manel Almar, en Bep Taltavull i jo, quan tornavem de veure s'exposició d'es grup CXE que han montat a sa galeria d'art Xibau de Ferreries, on ens vam trobar amb altres fotofinderos com en Juan Cuadros i un ex-membre d'aquest grup com és en Xec Gomila, (aprofit ara per a recomenar-vos que aneu a visitar-la ja que hi ha fotos de molta qualitat i també per donar-li s'enhorabona a en T.Cladera), ens vam aturar a n'Ets Aljupets i tot i que anavem una mica perduts per que no haviem tingut ocasió de visitar l'indret amb llum de dia i no haviem pogut estudiar abans quines fotos voliem fer, vam fer un parell d'hores fent fotos.
Avui matí no m'he pogut estar de processar-la, ja tenia sindrome d'abstinència* :D.
Com ja podeu imaginar, es tracta de dues exposicions i vaig haver d'iluminar en flaixos l'escena per que sa lluna sortia molt més tard (segons s'aplicació photopills que en Toni em va mostrar molt amablement sortia a les 4:40).

https://farm9.staticflickr.com/8089/8540656441_f782be5a0e_b.jpg

juancuadros
09/03/2013, 16:29
Hola Joan: Mi mujer me dice que estoy drogado con la fotografía, pero veo que más jóvenes están casi pero que yo. Lo ùltimo que pensaba es que anoche aún os plantarais detrás del trípode.
Me gusta este cielo estrellado. Creo que aún le hubiera dado más protagonismo. Una focal más amplia sacando un poco más de suelo en el primer plano y más cielo, para mi hubiera sido fantástico.
Esto es lo que pienso, pero también me gusta mucho como te comento antes, tal cual te quedó. Enhorabuena y un saludo.

joangomila
09/03/2013, 22:41
Gracias por tu comentario, Juan, tienes razón con lo que dices. El problema no es tanto de focal si no que al corregir la distorsión de lente he perdido la parte del suelo que había captado. Aún así es cierto que si hubiera dispuesto de una focal más amplia o me hubiese colocado más lejos, al recortar para corregir la distorsión aún hubiera conservado algo del suelo.

VLafebre
10/03/2013, 20:30
Fantàstic, Joan, per l'ànim que teniu per anar a fer fotos. La foto, m'agrada i penso més o menys el mateix que el Juan, al qual ja li has donat resposta. Si em permets un comentari afegit (vist des del punt de vista de simple espectador i no pas com a expert en aquest tipus de fotos), és que veig el conjunt de l'edifici amb massa llum i, a més, molt blanca (és clar, és de flaix). Penso que si tot l'edifici quedés amb menys llum (es pot arreglar) i amb una mica més de calidesa, podria tenir més atractiu visual.

imported_admin
10/03/2013, 20:47
D'acord amb en Vicenç.
Si mires la vertical central del edifici, la que fa angle, està torta.

miquel
11/03/2013, 01:03
Pienso que, como se comenta, al ser las paredes blancas, quizás por eso ha resultado mas difícil dosificar la luz. Por lo demás la veo bien y mira si puedes arreglar lo del ángulo de la pared activando Correcciones de Perfil de Lente de Camera Raw.

AntoniCladera
11/03/2013, 09:08
Bon dia i... Gràcies...
No me fic amb focals perquè sa distorsió és normal en aquesta toma... Ara bé...
La composició i elements triats no em convencen gens(a mi)....massa paret lateral... Un element(arc) que està allà enmig sense cridar l'atenció... No sé... És la meva opinió, però trob que és un simple exercici nocturn fet amb tècnica correcte però sense elements claus...
Salut!
Pd.- tu mateix ja deies que hi cau anar fisc i per 1a vegada...

PepePenafiel
11/03/2013, 18:26
Joan Toni, felicidades por tu amor ala fotografía. Como parte integrante que te considero del comando nocturno veo que no pones otra nocturna de esas que tanto te gustan.
A mi el encuadre no me convence. Lo veo como a medias. O bien nos alejamos y sacamos la edificacion como aquella de Bep de hace un año o bien tomamos algun detaqlle.
Pero es una opinión personal.
El cielo te ha salido niquielao, eres un "crack" de los cielos estrellados, hablando de ello a lo mejor pongo una en le foro que la considero una prueba y no una imagen terminada. Pero me acordé de ti.
Pero eso es otra historia.
Saludos.

beptaltavull
11/03/2013, 19:36
Certament que hi hem de tornar més d'hora i provar altres enquadraments. El lloc promet però no tenim massa espai.
Trobes que al cel hi podries llevar més renou?? [smiley=thumbsup.gif]

joangomila
16/03/2013, 09:24
Gràcies a tots pels vostres comentaris, igual que passa en els escacs (i també en moltes altres disciplines) s'apren més d'una derrota que d'una victòria.