PDA

Ver la versión completa : Only Staff (IR)



AntoniCladera
09/02/2011, 12:51
Després d'un periple de de quasi un any a la fi fa tres mesos que m'ha arribat sa meva estimada D300 convertida a Infrarroig... m'explic:

Abans quan em dedicava a la fotografia Infrarroja havia d'emprar un filtre especial...en concret jo emprava l'HOYA R-72.
Totes les càmeres duen sobre el sensor un filtre del mateix tamany(ja ho veureu dissabte) que es diu “filtre slow pass” o de “paso bajo”, que no deixa passar la llum infrarroja.
Si a més hi posam un filtre d'un valor de 720 nanòmetres(pensau que les persones veim des del blau fins al vermell, quan sobrapassam el límit de la nostra vista arribam a l'espectre infrarroig.
El problema dels filtres és que van davant l'objectiu i és clar, s'interposen a l'entrada de llum. El filtre és completament opac és que el ND400),es impossible enfocar i les medicions van més enllà dels 30segons d'exposició amb un diafragma no molt tancat... (f/5,6). En paisatge és normal tenir branques mogudes i fins i tot una massa boscosa....

Què vaig fer jo?..... Una locura!!! vaig enviar la càmera a EE.UU i me la van convertir a Infrarroja, posant al lloc del filtre slow-pass un filtre de la mateixa mide però infrarroig, podent a partir d'aquell moment a realitzar fotografies en condicions naturals ja que la mesura la pren el fotometre i la llum quan passa per l'objectiu no s'obstaculitza per cap filtre... Fotos normals amb velocitat i diafragmes normals.... retrats... el que vulgui....
Ara vos assegur que és una història el que m'ha passat per enviar i rebre la càmera......

En natura és molt útil ja que els verds, que contenen clorofila, es converteixen en blancs i els ennivolats en precioses masses de cotó.
La fotografía que vos present la vaig fer a s'Albufera de Mallorca i està virada sutilment a sípia però és una Infrarroja pùra i dura.
El mes de setembre de 2009,vaig impartir un curs a Palma organitzat per la Federació Balear de Fotografia sobre fotografia infraroja, resultant un èxit de participació i interés per la matèria.

Salut!!

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=51885 &g2_serialNumber=1

joangomila
09/02/2011, 13:01
Enhorabona per haver acabat bé s'aventura de sa càmera. Record que fa mesos em vas explicar que acabaves d'enviar sa càmera als Estats Units per a que et fessin aquesta modificació i no sabies com podia acabar tot plegat.
Després de la incertesa inicial veig que tot ha anat bé i que els resultas que estàs obtenint son una passada, enhorabona una vegada més per una gran fotografia made in Toni Cladera!!!

CarlosSilvestre
09/02/2011, 13:21
Ya sabes que no soy una fanático del infrarrojo pero esta fotografía no me deja indiferente, posiblemente por el monocromo y el virado a sepia que le dan un aspecto más realista. Además es un buen ejemplo de cómo lograr un resultado más que interesante de una imagen a priori sin elementos espectaculares.

VLafebre
10/02/2011, 17:57
Toni, aventura infrarroja americana a banda, aquesta foto té quelcom que fa que m'agradi molt. No sabria dir que és, si el cel, si l'enquadrament, si l'acabat sèpia, si tot plegat o res de tot això. No ho sé, però m'agrada.