PDA

Ver la versión completa : Bones a tot de nou!! (Turdus philomelos)



AntoniCladera
05/02/2011, 16:22
Com estau?
Perdonau per la intermitència de les meves intervencions....
Vos assegur que estic al dia de les vostres pujades però per motius aliens a la meva voluntat no vos he pogut comentar....
Veig vida al foro, vida a les vostres càmeres i vida als vostres pensaments que perceben imatges que transformau amb obres pictòriques plenes de contrastos, llums i fils de llum..(va por esa playa Pepe...)
Vos dedic a tots una foto fresqueta, feta fa dos dies, en un moment de sol·litud dins l'aguait, d'aquells moments que t'ajuden a reflexionar sobre el futur, sobre el camí que has passat... i el que vindrà...(tot això mentre esperes dintre amb un fred que pela i el vent que et pentina els turmells....)
De sobte ve aquest tord (Turdus philomelos) amb ganes de saciar la sed... beu, mira per amunt, vigilant, torna a beure i així de ràpid com a vingut se'n torna... res..... 7"...
En 7 segons has d'enfocar, composar i disparar sense que aquestes plomes tan polides del pit et quedin sobreexposades...
Resultat....

http://gallery.me.com/antonicladera/100012/Turdus%20philomenus/web.jpg?ver=12969177750001


D300s
Sigma 500
Nikor 1,4X
Iso 200
f/6,7
1/180


I quan l'apuntes a la llibreta d'ocells vists d'aquell dia...també penses en el seu futur... se'n tornarà al nord d'Europa?... o caurà dins una xarxa..i cap a l'olla...? ....
Qui lo sá?...
Deixem correr el dia a dia, disfrutem el que tenim... Jo ja he aprés a fer torres de dos i no pensar en castells de 10......

Una abraçada a tots!!!!
Ens veim dissabte que ve pel curs,,,

Per cert Jaume diguem el total per reservar la taula... de moment he dit per 14.....

VLafebre
05/02/2011, 18:46
Toni, tot un plaer tornar-te a veure per aquí i un goig tornar a gaudir de les teves fotos. Una abraçada.

imported_admin
05/02/2011, 19:47
Hola Toni.
Sí, ets car de veure però sabem que hi ets. Tant de bo recuperis la vostra normalitat ben aviat.
Preciosa foto, un premi merescut a la teva fe i paciència.
el nom de philomelus en el gènere que deu voler dir: que li agraden els "melos"?. ;)

Llistat:
els participants que crec son nou(9), hem d'afegir:
Na Mercedes, dona de'n Pepe.
Tu
En Carlos* S.
Jo
i* l'Assumpta?.
------------
13-14, si.

Carlos
05/02/2011, 22:31
Toni, una passada... He quedat sense paraules. Aquest és el tipus de fotografia que més m'agrada... Per cert, ja tenc sa réflex jejeje ::)

Carlos
06/02/2011, 01:09
Per cert Toni, una pregunta que igual et sembla "tonta" però és que si la faig passaré per ignorant una vegada i si no la faig ho seré tota la vida ;D

Quin Sigma utilitzes? el 50-500 o el 150-500?

I el Nikkor 1,4 X és un duplicador?

Gràcies!

miqueltribo
06/02/2011, 01:50
Una pasada, es 100% natural y 100 reflejos. Felicidades.

imported_admin
06/02/2011, 10:47
Deixem ser un poquet irreverent, mestre:
Un toquet de màscara de enfocament a l'ull no li aniria malament...
La foto ho mereix.
Penso que, potser, si no ho has fet serà per algo, dic jo... :-?

AntoniCladera
06/02/2011, 11:26
Carlos:
Merci, no ets ignorant, no.... jo empr el tele fixe sigma 500mm 4.5 i el multiplicador de nikkor 1,4X(al quak li he fet una "operació a cor obert" per no perdre l'AF. A partir de f/4 els teles perden l'AF i els sigmas si els vols emprar amb multiplicador, els has d'emprar amb MF.
Si fas un càlcul ràpid de focal sumant el factor de la càmera (x1,5) i el factor del multi(x1,4) tens una estimable longitud focal de
1050mm
a f5'6
Un temps vaig emprar el Bigma(sigma 50-500mm) i em va fer molt bo... quasi sempre el tens a 500mm, preò a vegades és bo canviar a 300mm o 400mm....

Tal vegada per mitjan any el canvii per un nikon 500Vr... però encara m'ho he de pensar.... i això que estic encantadíssim d'aquest objectiu!
..

Jaume: Quan faig natura no sol fitorar gaira,,,, potser li faci bo.... però la velocitat tan lenta li passà factura... Era arriscada la toma.. aquests bitxos són molt esquius!!.... De fet té una una màscara de nivells.

gràcies Jaume. ho tenc en compte! Guiño
http://gallery.me.com/antonicladera/100012/capsigrany%20i%20pressa/web.jpg?ver=12620205960001

Carlos
06/02/2011, 14:33
Aprofitant sa teva saviessa amb el tema m'atreveixo a demanar-te consell:

Quin compraries el Sigma 150-500 o el 50-500 (Bigma) ambdós estabil.litzats?

Hi ha uns 400 € de diferència (mes car el Bigma) però si la qualitat val la pena crec que podria fer l'esforç....

O si em vols aconsellar un altre cosa estic obert a sugerencies :)

Per cert, una maravella la segona foto també. A mí la fotografia que més m'agrada és la de natura i esports.

Carlos

joangomila
06/02/2011, 20:13
Perdonareu sa meua ignorancia, però....Bigma??? que és aquesta marca???

AntoniCladera
06/02/2011, 21:41
cap ignorància Joan!
Big: Gros
Ma: (sig...MA)
BIGMA

Ja està!!

Carlos:
El 50-500mm, per la meva experciència té una bona òptica i bon rendiment... Un poc més car que el 150-500mm degut a tenir més focals.... que a la fi no sé si de 50mm a 150mm les empraras molt... no és una lent per du a pols....
has de menester com a mínim un monopeu...

salut!!
;)

Carlos
06/02/2011, 22:03
Val doncs 50-500 amb monopeu :)

Hi ha poc de diferència en quant a pes i volum per tant no serà el que faci bullir s'olla... es preu és un altre cosa pero bono, com deia aquell: El dinero del mezquino hace dos veces el camino. ;D ;D

Carlos
06/02/2011, 22:03
Per cert, gràcies Toni :)

PepePenafiel
06/02/2011, 22:40
¡Caray la que ha montado en 7 segundos!. Si te da un minuto ¿que pasa? ;D ;D
Me encanta la luz, la definición , ese pelaje del pájaro es impresionante.
Una vez más preciosa imagen Toni

CarlosSilvestre
07/02/2011, 09:37
Vaya reflejos los tuyos Toni. Coincido en lo precioso del plumaje y la perfecta pose del pajarillo.
He probado a tapar el arbusto del fondo a la derecha y sí, se centra más todo en el motivo, pero la foto tiende a parecer un cromo tipo "Vida y Color", así que me gusta más tal cual la has colgado.

Carlos
07/02/2011, 11:15
Ja sé que cóm molt cansat però con que quant tenc una cosa en es cap no atur de donar-li voltes m'agradaria fer-te unes consultes de "novato"...

1. Amb es duplicador perds lluminositat, no? És per aixó que vas pujar s'ISO a 200 o bé és que es dia no era molt solejat?

2. Com ho vas fer perque amb es duplicador et funciones s'autofocus?

Perdona es rollo... sembla que sóm de la CIA! ;D ;D ;D

I gràcies per aguantar-me.

Carlos

AntoniCladera
07/02/2011, 19:16
Ja sé que cóm molt cansat però con que quant tenc una cosa en es cap no atur de donar-li voltes m'agradaria fer-te unes consultes de "novato"...

1. Amb es duplicador perds lluminositat, no? És per aixó que vas pujar s'ISO a 200 o bé és que es dia no era molt solejat?

2. Com ho vas fer perque amb es duplicador et funciones s'autofocus?

Perdona es rollo... sembla que sóm de la CIA! Mueca Mueca Mueca

I gràcies per aguantar-me.

Carlos
:D :D :D :D :D :D
Que va!!! Tu demana, home!!!
1.- duplis:
Amb l'1,4X perds un diafragma
Amb el 2X perds 2 diafragmes
Jo no vaig pujar a iso 200, és la iso nominal més baixa de la meva càmera. Les meves ca`meres (D300, D300s i D700, tores tene Iso nominal baixa a 200)

2.- Ufff!! Vaig llevar la bayoneta de la montura que es d'alumini... en aquesta bayoneta hi ha una pestanyeta que no deixa que els duplicador de nikon es munti damunt el Sigma 500mm 4,5(Un error fatal de nikon ja que quan es van enterar que amb aquest objectiu aguantava l'AF, varen posar aquesta pestanya,,,) Una vegada desmuntada del dupli, amb una dremmel la elimines amb molta cura(el dupli de nikkor em va costar 750 euritos)...
Quan has fet això.... tornes ha muntar les arendeles que han fuit i la bayoneta metàl·lica.....
Proves i vualà!!!!! funciona!!!!!

De muestra un botón!!!

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=51879 &g2_serialNumber=1


https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=51882 &g2_serialNumber=1

;)

Carlos
07/02/2011, 19:26
Deeeeu meeeeu quines fotos!!!! :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Toni ets el meu idol!!!! ;D ;D ;D

Quina enveja de fotos (enveja sana, eh?)

Aquest és es tipus de fotografia que em fa perdre el nord.

En fi, MOLTES GRACIES per les explicacions.

Una abraçada

Carlos

imported_admin
08/02/2011, 14:03
Aprofitant que toqueu el tema de la ISO...
En la D300, efectivament, la ISO nominal més baixa és de 200. Però hi ha l'opció de L 0.3 - L0 .7 i L 1.0 (L=Low)
A l'altre extrem, el màxim és 3200, però també hi ha :
H 0.3, H 0.7 i H 1.0 (H=High).
Pregunto:
Aquests valors adicionals a quina ISO equivalen?.

Carlos
08/02/2011, 15:33
Crec que son valors forçats, si no record malament, que van de 100-60- etc cap a vall i no record cap amunt...

Sa D7000 en canvi te ISO100 sense forçar...* ::)* [smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif]

CarlosSilvestre
08/02/2011, 17:22
Peeeeeeroooooo....¿y este par de maravillosas fotos? :o :o Estoy atónito...¡¡¡VAYA FOTAZAS!!!
Señooor, señooor...dame la paciencia , la técnica, la sabiduría y el conocimiento precisos para hacer algún día algo parecido!!!

AntoniCladera
08/02/2011, 19:46
Gracias, Carlos....No veas el Pu... Petirrojo para aguantar la gotita de agua en la cabeza la que tuvo que liar el equilibrista..

Jaume, les Isos més baixes lleves gama dinàmica.... eliminant contrast....
Les altes equivales a Iso 6400, 12800 i 25000 iso.... pensa que les isos van com les velocitat, doblant el seu valor...
A loa baixa igual... Iso 100 i 50....
També hi ha isos intermitges a aquestes però ja m'allargaria molt..... I si encara vos parlés de que cada càmera té unes Isos"nominals" aquí n'hi hauria per un curs sencer :D :D :D :D
Per exple, en la D300, el valor Iso 100, s'obté disparant a Iso 200 i dividint per 2 les dades RAW que es graven(procés que fa la càmera). Què passa? Que al dividir per 2 no es recupera lo sobreexposat.

Els isos forçats fora de l'amplificació dels sensors de les nostres càmeres només ens serviran quan disparem en jpg o tiff

Si dispares a isos altes i vols sebre a quin iso(en nombre) has tirat basta obrir la foto al bridge....
Esper no haver-vos fet un lío......

PepePenafiel
08/02/2011, 20:31
Ostras, yo no había visto las dos fotos de abajo. IMPRESIONANTE.
Un auténtico regalo para los ojos.

imported_admin
08/02/2011, 22:28
Oi que ,l'ocell del pit roig té una gota al cap? :o

AntoniCladera
08/02/2011, 22:48
Si, és un Pit-roig equilibrista... :D :D :D :D :D :D