PDA

Ver la versión completa : Viejo aparejo

beptaltavull
19/01/2013, 19:04
Como ya hace tiempo de mi última fotografia os traigo esta que hice la semana pasada probando otras formas de edición.
Me interesa vuestro parecer ya que la voy a presentar a un concurso y así poder valorar otros puntos de vista.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=12412 2&g2_serialNumber=2

NIKON D700
Valor de Apertura f/8 Espacio de Color Uncalibrated
Valor de Exposición Bias 0 EV Programa de Exposición Manual
Flash Compulsory Flash, Return light detected Longitud Focal 70 mm
ISO 800 Velocidad de Obturador 1/100 sec

VLafebre
19/01/2013, 20:31
Anar a concursos, Bep, és molt qüestió de sort... a part de dur un bona foto, es clar. Per sort vull dir que hi ha membres de jurat que tenen unes tendències, uns gustos, i unes preferències determinades.

Respecte la teva foto, i de cara al concurs, et comento:

- No sé quin tipus d'edició li has fet, però té l'aspecte d'"efecte Dragan" o similar. Aquests tipus de tractament van estar de moda (era quasi "obligatori" si volies guanyar alguna coseta) fa uns tres o quatre anys. En canvi, ara hi ha jurats que no els volen ni veure.

- La ma del primer terme la veig amb manca de nitidesa. Suposo que l'original la tens bé.

Bona sort, Bep!!!!

imported_admin
19/01/2013, 21:15
Molt bé Bep, valent.
El motiu m'agrada força.

Crítica:
Apart del comentari d'en Vicenç sobre la manca de nitidesa de la ma dreta, veig altres detalls que m'incomoden, i he estat dubtant si comentar-ho o no, per por a ser desafortunat.
Però també vull ser valent:

No sé si serà el meu monitor o fruit d'aquest espècie de Draganitzat, però veig les mànegues i la xarxa del fons com empastades. Sí, ja sé que això centra l'atenció a les mans...

La transició entre el dit polze i l'objecte blanc és molt dura. Però, és clar, tal vegada és propi d'aquesta tècnica de revelat. L'objecte blanc també sembla sobreexposat.

Disculpa si he dit alguna impertinència.

joangomila
20/01/2013, 12:18
Efecto Dragan, cada día un apren coses noves....

Respecte de sa foto, jo pens que queda força bé aquest "efecte" damunt les mans del pescador ja dona una idea de la duresa d'aquesta feina.

Pel que comentau de la manca de nitidesa de la mà dreta (jo no ho havía reparat fins que ho heu dit) pot ser que sigui degut a dues coses: una és que tot i utilitzar un f/8, la pdc sigui una mica justa pel fet d'estar feta amb un 70mm o bé, a que aquesta mà estava en moviment, eh Bep?

Una altra cosa que m'agrada és el fet de fer neixer el fil de la xarxa des del cantó inferior dret de la foto i que condueix cap a la zona principal de la foto que són les mans.

imported_admin
20/01/2013, 13:09
Ara en diré una: I aquesta foto no la veieu en B/N? ::)

PepePenafiel
20/01/2013, 13:11
La composición me gusta Bep, esas manos son muuy fotogénicas, quizá también me molesta esa falta de definición de la mano derecha que con esa composición creo debería estar nítida como la izquierda.
La edición interesante.
Lo que apunta Jaume de la sobreexposición de ese objeto blanco es cierto pero en este caso no me molesta demasiado..
La idea es muy buena.
Suerte en el concurso.

joangomila
20/01/2013, 13:24
Ara en diré una: I aquesta foto no la veieu en B/N?* ::)

Acabarás cayendo forastero ;)

imported_admin
20/01/2013, 13:33
Antes muerto que sensiyo! ;D

beptaltavull
20/01/2013, 18:11
Buenooooo... aquests dies de mal temps son els millors per reactivar el foro... :D :D :D

Anirem per parts
Vicenç, desconec quines son les preferències actuals del jurats dels concursos, sé que sempre marquen unes tendències, però no les segueixo.
Conec l'efecte Dragan i a pesar de no haver seguit els passos d'aquest processat, el resultat es molt parescut.
La veritat es que m'he servit dels filtres "Color Efex Pro 4" i m'ha agradat el resultat.
La falta de nitidesa de la ma dreta no es més que està desenfocada i algo moguda ja que el
pescador anava treballant amb moviments curts i ràpids i jo no volia pujar més l'ISO.

Jaume, si penjo una foto i vos demano el vostre parer no heu de dubtar en comentar el que sigui.
Doncs les zones empastades que veus hi estan, no es el que volia aconseguir, ja que a l'arxiu gran
abans de passar a sRGB per redimensionar, no hi estan empastades aquestes zones, no sé perqué després s'empasten... >:( >:( >:(
L'objecte blanc cremat es un ganivet i com que vaig disparar amb flash va provocar un reflexe tan gran que ja fou irrecuperable. Havia pensat amb el B/N però pel concurs ha de ser en color.

Joan, ja he respost a alguns dels teus dubtes amb les respostes als companys, per fer coincidir la xarxa al cantó dret inferior l'he reencuadrada de nou.* ;) ;)

Pepe, supongo que ya te das por contestado, solo apuntar que tengo previsto repetirla para encontrar mayor nitidez en las dos manos... todavia tengo tiempo ;) ;)

PepePenafiel
20/01/2013, 18:50
Buenooooo... aquests dies de mal temps son els millors per reactivar el foro... :D :D :D

Anirem per parts
Vicenç, desconec quines son les preferències actuals del jurats dels concursos, sé que sempre marquen unes tendències, però no les segueixo.
Conec l'efecte Dragan i a pesar de no haver seguit els passos d'aquest processat, el resultat es molt parescut.
La veritat es que m'he servit dels filtres "Color Efex Pro 4" i m'ha agradat el resultat.
La falta de nitidesa de la ma dreta no es més que està desenfocada i algo moguda ja que el
pescador anava treballant amb moviments curts i ràpids i jo no volia pujar més l'ISO.

Jaume, si penjo una foto i vos demano el vostre parer no heu de dubtar en comentar el que sigui.
Doncs les zones empastades que veus hi estan, no es el que volia aconseguir, ja que a l'arxiu gran
abans de passar a sRGB per redimensionar, no hi estan empastades aquestes zones, no sé perqué després s'empasten... >:( >:( >:(
L'objecte blanc cremat es un ganivet i com que vaig disparar amb flash va provocar un reflexe tan gran que ja fou irrecuperable. Havia pensat amb el B/N però pel concurs ha de ser en color.

Joan, ja he respost a alguns dels teus dubtes amb les respostes als companys, per fer coincidir la xarxa al cantó dret inferior l'he reencuadrada de nou.* ;) ;)

Pepe, supongo que ya te das por contestado, solo apuntar que tengo previsto repetirla para encontrar mayor nitidez en las dos manos... todavia tengo tiempo ;) ;)

Bien pensado "puñetero". ;)

beptaltavull
05/03/2013, 17:46
Bueno compañeros, recupero este post para informaros de que ya hay veredicto del concurso en cuestión* :D :D :D
Al final presenté esta fotografia tal cual, ya que me fué imposible repetirla...* *:-[ :-[
Casi 5.000 fotografias presentadas!!! 460 autores de diferentes paises y una participación masiva de autores chinos...
La mayoria de los premios se fueron para China...
Esta imagen mia, mas otras dos, fueron aceptadas para el catálogo, lo cual me satisface enormemente...
Como es normal hubo un nivel* muy alto.
Aquí tenéis el enlace por si queréis echar un vistazo http://www.festimatge.org/fotografia_torretes_llista_acc.html

raulsintes
05/03/2013, 19:43
He pres un gustàs veure totes ses fotos. ;D ;D ;D

miquel
05/03/2013, 20:45
Bep,
Has estado muy valiente presentándote a un concurso. Seguro que el día menos pensado recibirás tu premio dada tu perseverancia y técnica.

beptaltavull
05/03/2013, 22:08
Bep,
Has estado muy valiente presentándote a un concurso. Seguro que el día menos pensado recibirás tu premio dada tu perseverancia y técnica.

Gràcies Miquel, si em permets et faré cinc cèntims de la meva experiència als concursos.

La primera vegada que vaig tenir una càmera entre les meves mans corria l'any 1.985, evidentment encara de rodet...
El '87 em van encarregar el meu primer reportatge de casament i fins el dia d'avui porto 32 reportatges entre casaments, comunions i batejos.
A l'any '90 em presento als primers concursos, al Fotobosco i al Centre Cultural d'Alaior durant uns 4 anys, obtenint aceptacions pel catàleg i un accèssit.
El 2000 Primer premi del concurs Rafel Marquès organitzat pel setmanari El Iris.
El 2011 participació al concurs Septenio a Canaries.
El 2012 una aceptació al concurs internacional de Villajoyosa.
I al 2013, de moment, 3 aceptacions al XXXVII concurs internacional Trofeu Torretes 2013.

Vaja rollo... ja veus que lo dels concursos no es nou per mi... ;) ;)

AntoniCladera
06/03/2013, 10:06
Molt bé Bep [smiley=tekst-toppie.gif]

VLafebre
06/03/2013, 16:37
Molt bé, Bep. Felicitats.

M'ha passat una bona estona veient totes les fotos. Una veritable meravella. Entre els autors he vist que hi havia tres companys meus de l'Agrupació.

CarlosSilvestre
06/03/2013, 18:02
Muy buena foto. Composición, detalle, actitud, color, viñeteado...

joangomila
06/03/2013, 21:07
Bep, s'enhorabona ja te l'he donada, ara tan sols voldria comentar una cosa ben curiosa.
De vegades, a l'hora de fer una critica d'una foto ens dedicam a cercar zones mal exposades, halos, etc. però amb aquesta foto es demostra que tot i tenir la fulla del ganivet massa sobreexposada (de fet t'havies plantejat la possibilitat de repetir-la per tal de que la foto milloràs en varis aspectes), el jurat no ho ha tingut en compte a l'hora de seleccionar-la entre les millors del concurs.
Per tant està bé que sapiguem apreciar els defectes que pugui tenir una imatge per tal de poder millorar i anar aprenent un poc més de l'art de la fotografia però per altra banda també hem de saber gaudir de la feina feta pels autors ja que quan penjam una foto és per que l'autor n'ha fet ja una feina i n'està ben orgullós del resultat i en aquests mateix forum tenim la gran sort de que hi participin fotografs excepcionals.

beptaltavull
06/03/2013, 21:54
Gràcies a tots, companys, ja fa temps que vaig perdre la por que tots tenim al principi de presentar-nos a algún concurs...
només cal confiar una mica més amb noltros mateixos y pensar que no serem els més dolents...* ;D ;D

LluisSurralles
07/03/2013, 23:24
Pocas cosas a añadir a todo lo que se ha comentado. Foto interesante. Solo le quiero añadir un pero: las mangas del jersei que preceden a las manos aparecen como una mancha megra. Quizas les falte un poco de textura y detalle, evidentemente, dejandolas oscuras, pero no tanto