PDA

Ver la versión completa : La esfinge

VLafebre
01/12/2010, 13:51
He estado unos días por Egipto y, claro, no pude resistirme a fotografiar a esta vieja dama que, aunque típica y tópico, no deja de llamar la atención por su aire de misterio.

D700, ISO 640
Nikkor 80-200 f/2,8 a 200 mm, f/11
1/800 sec.
Modo de exposición: prioridad al diafragma.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=48899 &g2_serialNumber=2

CarlosSilvestre
01/12/2010, 17:34
Estupendo el paralelismo entre el pañuelo de la esfinge y la arista de la pirámide. No sé si incluyendo toda la cabeza quedaría mejor ¿A que lo hiciste?
Excelente rendimiento del objetivo a 200 mm.
Más, más.... :P :P

LluisSurralles
01/12/2010, 22:22
Molt bé, Vicens. Ha vist moltes fotografies d´Egipte pero tu, com sempre, has sabut donar-li un enquadrament molt personal que m´agrada molt. Espero mes fotos teves d´Egipte per l´altre meu hobby. La setmana que vé obriré un album amb les fotos de la Exposició que inaugurem el proper dissabte. Per aquest motiu darrerament no he estat massa actiu en el ff.

PepePenafiel
02/12/2010, 07:25
Tras estar mirando la imagen me siento muy identificado con el comentario de Carlos. Ese encuadre al principio me sorprendió y luego paladeando la fotografía acabas apreciando que en este caso las formas son las que predominan, la silueta de la pirámide termina exactamente en el ángulo inferior derecho y a partir de ahí queda el resto de la fotografía.
Tengo que confesarte que cuando leí tu introducción lo primero que pensé antes de ver esta primera entrega fue: Vicenç en Egipto...BIENNN.
Es una manera de viajar y viajar bien que te la presente en imágenes un excelente tratador de estas.
¿a que he sido más elegante que Carlos pidiéndote más y más fotografías de tu viaje?.
Saludos

imported_admin
02/12/2010, 13:15
Se avecina una Serie ViçençKamon!!!... Uau!!!.

Preciosa foto Vicenç.
Tinc un però : el cel. Em sap greu però em fa mal d'ulls. Com sempre, és questió de gustos i potser... com ho diria... rigor fotogràfic? : vull dir queb en aquest cas ( no crec que ho hagis intentat, -pensat potser sí-), valoraría afegir-li un cel blau. Ja dic, és molt personal.

Lluís S.: La exposició serà de fotografia deportiva, suposo, no?

VLafebre
02/12/2010, 21:03
Carlos,
Si, si, claro que hice la foto incluyendo toda la cabeza de la esfinge (¿como lo adivinaste? :)), así como otras perspectivas (eso, allí, a diferencia de hacer fotos de deportes, es muy fácil, ya que ni la pirámide ni la esfinge se mueven, y llevan así unos 5.000 años, ja, ja). Pero una vez analizadas con tranquilidad en el ordenador, ví que las demás tomas eran "más convencionales" así que, finalmente, me decidí por esta.

LLuis,
Aniré pujant fotos de temples, però no sé pas si et podran ajudar pel teu altre hobby. Tant de bo sigui així, però he procurat (encara que no sempre aconseguit) sortir de les fotos més tradicionals. Avui en pujo una d'un temple.

Pepe,
Por supuesto que has sido muy elegante pidiéndomes más fotos. Es que donde hay clase..... ;D

Jaume,
Respecte el cel blau no et trec la raó... si fos posible. M'explico. La llum "picava" molt forta i era en semi-contrallum, pel que el cel es veia totalment blanc, enlluernador. Posar-li blau "artificial", per mi, era un nyap, així que vaig optar per fer tot el contrari, donar-li una mica de filtre càlid (no sé si s'arriba a apreciar en aquesta mida), perquè tot estigués més a to.

anafranco
02/12/2010, 22:20
una foto preciosa me gustan los detalles y texturas de la piramide y la esfinge molt bona lafebre un saludo

miqueltribo
03/12/2010, 22:13
Ya me gustaria viajar como vosotros.
Desde el punto de vista fotográfico veo una gran originalidad y unas buenas texturas que enriquecen la composición. Me gusta.

LluisBertran
04/12/2010, 01:13
Una vista de la dama, totalment original, mai vista,.....
De moment he pensat com en Jaume, amb el cel, pero encara que hagues sigut un pel blau no hagues mantingut la gama
de tons de la cara i la pimamide, per tant, ho veig força be,.
es del meu gust.
Felicitats,...

AntoniCladera
04/12/2010, 12:50
Bona foto però tenc una crítica tècnica important.....
Vicenç:
Ho explic amb passos sencer per no liar al personal
De iso 640 aniré al pas real de 800iso
De 1/800" aniré a la velocitat de 1/1000"
Ho dic aixi perquè són els passos reals i teòrics fotogràfics.

Tens un 80-200mm amb una D700 que respon fantàsticament a la renou... però a impresions grosses (majors de 20x30cms) la renou ja és nota bastant, sobretot a les zones fosques i a les ombres.....

Si dispares amb diafragma f/11, a Iso 800 i a una velocitat de 1/1000 de segon, estan desaprofitant la gama dinàmica un munt!!!! i creant renou "gratis"

Si mantens el diafragma (f/11), baixes la iso a iso200 la velocitat per matemàtica fotogràfica passarà a ser 1/250".(proporcinal a la baixada de l'iso, per la baixada de sensibilitat)
El resultat serà la mateixa profunditat de camp, molt menys renou i una velocitat que et permetrà fer la foto sense que et quedi borinada.

De la mateixa manera si obres el diafragma (f/8) entrarà més llum, mantenim la iso a 200 iso i la velocitat de manera matemàtica pujarà el doble(proporcinal a l'obertura del diafragma) és a dir tindrem una velocitat de 1/500

L'iso s'ha de tocar en situacions que no poguem disparar en garantíes de lluminositat.... però quan volem qualitat o per emple en aquest fantàstic paisatge.... es perdre qualitat Vicenç------

Una abraçada!!!!!
;)

VLafebre
06/12/2010, 19:59
....Tens un 80-200mm amb una D700 que respon fantàsticament a la renou... però a impresions grosses (majors de 20x30cms) la renou ja és nota bastant, sobretot a les zones fosques i a les ombres.....

......L'iso s'ha de tocar en situacions que no poguem disparar en garantíes de lluminositat.... però quan volem qualitat o per emple en aquest fantàstic paisatge.... es perdre qualitat Vicenç------

Una abraçada!!!!!
;)
Toni, primer de tot, gràcies pel comentari i, segon, dir-te que no puc estar més d'acord amb tu. Tècnicament, tens tota la raó. El que passa (em passa) és que tinc una certa dèria personal a disparar a velocitats altes per garantir que la foto no em quedi moguda.
Sent conscient de la -fins a cert punt- problemàtica tècnica que esmentes, acostumo a disparar "a la dreta de l'histograma" (ETTR) el màxim possible, tenint cura de no cremar les altes llums, encara que això suposi, en principi, una sobreexposició. Després, durant el "revelat" del raw, torno la imatge a la exposició estàndard. Com saps, l'avantatge d'aquest mètode és que es maximisa el nombre de tons enregistrats al emprar al màxim la "capacitat" de cada fotosensor, al temps que es minimitza el soroll ja que els tons són enfosquits en la compensació en el raw. És clar, s'ha d'anar molt en compte en no cremar les altes llums, vigilant els canals individuals de cada color, fàcilment controlable però, a l'histograma.

Toni, això és només el que jo faig per "compensar" -en la mesura del posible- el meu "pecat" de disparar a ISOs altes, però torno a dir que, des d'un punt de vista tècnicament rigurós, estic d'acord amb tu.

Una abraçada.

imported_admin
07/12/2010, 08:39
D'acord amb tots dos.

AntoniCladera
07/12/2010, 13:48
Vicenç, la teva i la meva(acosellada) exposició et donaran un histgrama a la dreta, És la mateixa exposició, però canviant les variables de velocitat i Iso, però menys renou a menys iso......

Una abraçada
;)