PDA

Ver la versión completa : Tradescantia pallida



Jaume Franch
11/08/2019, 18:32
La pujo aquí i no a Flora i Fauna perque eEs tracta d'una planta ornamental i per que la foto està feta amb tècnica macro per apilament.
Si més no, és fotogènica, no?.

11727

Nikon D750 - MicroNikkor 105mm
7 fotos apilades f/40 - 1s. - ISO 100

11729
f/51 - 15s - ISO 100
6 fotos apilades

Carlos Silvestre
12/08/2019, 14:37
Un alarde soberbio de precisión.EscarapelaFF 40x

Lluis Surralles
12/08/2019, 16:04
Una delicia de fotos. Color i composició.EscarapelaFF 40x

Francisco Aviles
12/08/2019, 16:47
Definició perfecta !!
Tas pasao ... Jaume...EscarapelaFF 40x

Bep Taltavull
12/08/2019, 20:40
Un treball impecable tant en el camp tècnic com en l'artistic. Felicitats!!EscarapelaFF 40x

Jaume Franch
12/08/2019, 21:54
Gràcies, companys.

Narcis Arpi
13/08/2019, 05:16
Impecable. EscarapelaFF 40x

Lafebre
13/08/2019, 12:53
Crec que ja està tot dit. Grans i precioses fotos. Felicitats, Jaume.
EscarapelaFF 40x

Joan A. Gomila
16/08/2019, 18:11
Jaume, abans de res et diré que valoro molt positivament el treball d'apilament d'imatges que acostumes a fer, ja que consider que hi ha un lloable treball fotogràfic i de paciència per a captar un bon nombre de fotos cosa que et permet assolir uns resultats envejables.

Per altra banda, ja que l'has pujada en l'apartat de crítica fotogràfica, fent honor a l'esperit amb que es va crear aquest apartat, em permetràs que et comenti algunes coses que pens que poden millorar la foto (només comentaré la primera foto, ja que és la que m'agrada més de les dues per la disposició de la planta):

1- M'agradaria que hi hagués més espai per la dreta, ja que la vista em demana veure el final de la fulla que intueixo que acaba en punta però no s'aprecia bé.
2.- Es nota molt el tall entre la zona enfocada i la desenfocada, sobretot a la banda esquerra de la foto a on sembla que hi ha com una linea recta que separa les dues zones i fa que no hi hagi una transició suau entre aquestes. Aquest defecte també es nota un poc en la zona de la punta tallada de la fulla de la banda dreta a on he dit que hi trobo a faltar un poc més d'espai. Per contra, a la zona de la tija aquesta transició no em molesta tant i la veig bastant correcta.

Jaume Franch
17/08/2019, 08:07
Lluny de molestarme, t’agraeixo els comentaris que fas, tots encertats.
Molts de nosaltres hem defensat aquest esperit de crítica positiva des del principi de FotoFinde, i jo un dels primers. O sigui que, critica les meves fotos sense por, a saco!
Adjunto la foto on es veuen les fulles senceres. La idea de retallar era per que el macro fós més manifest.
La segona foto no l'hauría d'haver pujat. Està forçada i, com dius, amb defectes.

11749

Pepe Peñafiel
18/08/2019, 20:49
Me encanta la imagen Jaume, derroche técnico y resultado artístico buenísimo.EscarapelaFF 40x

Maria Barber
20/08/2019, 10:25
Molt bona, Jaume

Elisabet Marti
21/08/2019, 21:04
La tercera m'agrada especialment. Era il·luminació natural?
Tinc curiositat perquè si fas diverses fotos i et canvia la llum, et deu afectar al resultat final una cop "apilades" no?

Jaume Franch
21/08/2019, 21:17
La tercera m'agrada especialment. Era il·luminació natural?
Tinc curiositat perquè si fas diverses fotos i et canvia la llum, et deu afectar al resultat final una cop "apilades" no?

La llum provenía d'una tira de leds.
Les vegades que he apilatuna serie de fotos amb intensitat llum diferent, efectivament dona un resultat diferent, però no necesàriament negatiu.

Joan A. Gomila
22/08/2019, 12:12
Entenc l'explicació que has donat, Jaume.

Un parell de coses:

1.- Com és que a la foto retallada es nota la transició de la zona enfocada a la que no i a la foto sense retall no hi feig aquest desenfoc i la veig completament enfocada?

2.- De la segona foto que vas pujar no vaig voler dir que tingués defectes i molt manco que no l'haguessis de pujar (encara que ja coneixes el meu parer en quan a que pens que a l'apartat de crítica fotogràfica s'hauria d'obrir un fil diferent per a cada foto), tan sols volia indicar que comentaria la primera per que m'agradava més la disposició de la flor.

Jaume Franch
22/08/2019, 22:55
Entenc l'explicació que has donat, Jaume.


Com és que a la foto retallada es nota la transició de la zona enfocada a la que no i a la foto sense retall no hi feig aquest desenfoc i la veig completament enfocada?

Son dos sèries diferentes amb el mateix enquadrament, amb un retall diferent.
Si passes el cursor per damunt de cada foto, veuràs la numeració de la serie.

Joan A. Gomila
23/08/2019, 06:38
Gràcies per l'aclaració, Jaume.

Raul Sintes
25/08/2019, 11:08
Una feina extraordinaria amb imatges que presentes. Felicitacions!!

Marga Pons
25/08/2019, 11:41
Molt bona feina Jaume! L'apilament és per jo una tècnica molt laboriosa i complicada i es nota que en tens un molt bon domini. Personalment m'agrada la versió més sencera pel que fa a la composició, però la versió amb retall és més impactant a la vista de l'espectador. Tal vegada desplaçant el tall lleugerament cap a la dreta fins a deixar la fulla completa, però mantenint les mateixes proporcions del retall inicial, podría funcionar.

Jaume Franch
25/08/2019, 23:19
Gràcies companys per comentar.