Ver la versión completa : Una altra de neu
VLafebre
23/02/2013, 18:24
Aquesta matinada ha nevat a la part alta de Barcelona i rodalies.
ISO 200
Nikkor 80-200 a 145 mm, f/6,3
1/800 sec.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=13322 5&g2_serialNumber=1
imported_admin
23/02/2013, 20:02
Preciosa , Vicenç.
La primera impressió és que has forçat voluntariament la màscara d'enfocament.
VLafebre
24/02/2013, 12:32
Preciosa , Vicenç.
La primera impressió és que has forçat voluntariament la màscara d'enfocament.
La veritat és que sí, que tens raó, que està "passada" d'enfocament. Però no va ser voluntariament el donar-li aquest efecte. M'explico: jo, a les meves fotos, no acostumo a donar-les-hi gaire enfocament precisament per això, per no passar-me. Ho acostumo a fer amb paso alto, radi entre 3 i 4. En aquesta foto vaig seguir la "rutina" i, sense analitzar-la convenientmenet, li vaig donar un radi de 4 (que s'ha vist que era excesiu). Després, al passar-la a Jpeg, redimensionar-la i reenfocar-la per a web, s'ha multiplicat l'efecte.
I mira que m'ho dic vegades, eh!: no es pot badar ni donar res per suposat :(
raulsintes
24/02/2013, 12:55
Encara que els experts diguin que no és aconsellable pujar més amunt del radi 2, en aquest cas, m'agrada cóm t'ha quedat la fotografia.
imported_admin
25/02/2013, 00:48
Val. De totes maneres, no negaràs que la foto té "gantxo", precisament, crec jo, per aquest "toc" de màscara d'enfocament.
La proba de que té "gantxo" és que l'has pujat al fòrum, si no, no ho haguessis fet.
A mi m'agrada força.
CarlosSilvestre
25/02/2013, 09:19
Vaya, una rareza. Creo que la primera foto tuya que no me parece tuya especialmente por la composición (recorte del árbol de la izquierda, el trocito de camino abajo...) Por otra parte ciertamente parece pasada de enfoque, lo que queda justificado con tu explicación. Por cierto que también suelo emplear el enfoque paso alto en paisajes pero con radio algo más salvaje, 9. Luego regulo con los deslizadores la intensidad del efecto en la capa correspondiente o incluso lo hago por zonas (primeros planos). Ah, en esta no hay dominante azul.
PepePenafiel
25/02/2013, 18:31
Para mi es una imagen con ciertas dosis de confusión por ese exceso de enfoque.Se me pierde la vista entre esas ramas nevadas que no logro distinguir con claridad.
Por otro lado ese encuadre cerrado no me desagrada aún recortando árboles que por otra parte, dada la vegetación, habrá que cortar por un lado u otro.
beptaltavull
26/02/2013, 20:24
Para mi es una imagen con ciertas dosis de confusión por ese exceso de enfoque.Se me pierde la vista entre esas ramas nevadas que no logro distinguir con claridad.
Por otro lado ese encuadre cerrado no me desagrada aún recortando árboles que por otra parte, dada la vegetación, habrá que cortar por un lado u otro.
Estic d'acord amb en Pepe, penso que podries penjar-la amb l'enfoc corregit i en gaudiriem més ::) ::)
imported_admin
03/03/2013, 12:18
Estic d'acord amb en Pepe, penso que podries penjar-la amb l'enfoc corregit i en gaudiriem més* ::) ::)
Tot i que en Vicenç no és amant de segones versions, m'agradaria veure si millora tant com suggereix en Bep.
VLafebre
04/03/2013, 17:29
Estic d'acord amb en Pepe, penso que podries penjar-la amb l'enfoc corregit i en gaudiriem més* ::) ::)
Tot i que en Vicenç no és amant de segones versions, m'agradaria veure si millora tant com suggereix en Bep.
Ho acabo de comprovar i, creieu-me, no guanya pas tant. Hi ha zones que guanyen, sí, (l'arbre central de les mil-i-una branques) però la resta de la foto, perd. No val la pena. Gràcies pel vostre interès. ;)
Encanto de foto. Le has querido dar un pelín de sobreenfoque adrede?. Creo que ha sido así, pues tus fotos siempre son técnicamente correctas.
joangomila
06/03/2013, 21:43
Tot i que faig tard, tan sols comentar que en aquest cas, l'excés de màscara d'enfocament li dona un punt especial a sa foto i a jo m'agrada tal com està.