PDA

Ver la versión completa : Una de Favaritx en blanc i negre



joangomila
28/10/2010, 22:17
De entre tantes fotos que faig fer a Favaritx em feia ganes editar-ne una en blanc i negre.
Se que si el camí que en queda per fer al color és llarg, el que em queda amb el blanc i negre és inmens, però s'aprenentatge ve de les errades i no vull desaprofitar s'ocasió de sotmetre les meves incusions en el mon del blanc i negre a les vostres crítiques per tal d'anar avançant.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=47600 &g2_serialNumber=2

Propiedades de la Foto
resumen* detalles
Fabricante NIKON CORPORATION Modelo NIKON D5000
Valor de Apertura f/9 Espacio de Color sRGB
Valor de Exposición Bias 0 EV Programa de Exposición Aperture Priority
Flash No Flash Longitud Focal 18 mm
ISO 200 Velocidad de Obturador 1/640 sec
Fecha/Hora dom 24 oct 2010 12:43:32 CEST Alto de la Imagen EXIF 1024 pixels
Software Adobe Photoshop CS5 Windows

VLafebre
29/10/2010, 16:09
Joan, em sembla molt encertat que hagis provat de fer una foto en BN, però no només pel fet d'ésser en BN (que també), sinó pel fet de provar i experimentar. Si aquesta és la teva primera prova en BN, t'haig de dir que, al meu parer, te n'has sortit prou i prou bé.

Pel que fa la compossició, la trobo molt encertada, seguint els cànons de "l'ortodoxia" fotogràfica, posant el motiu principal a 1/3 de l'extrem de la imatge i l'edifici de pedra equilibrant la imatge. Pel que respecta a l'editat de la foto, només una petita cosa a dir: els blancs de l'edifici principal i del far els trobo una mica cremats. En aquest cas, el cel, fantàstic.

Una bona foto.

joangomila
29/10/2010, 18:22
Gràcies, Vicenç, en primer lloc dir-te que no és la primera edició que faig en b/n però gairebé sempre ha estat com estimbar-se contra un mur ja que no m'han sortit gaire bé.
Gràcies pel cometari sobre l'excés d'exposició a la pared de l'edifici.
Esperaré a veure si algú altre em recomana alguna altra cosa i després intentaré resoldre els punts on hagueu vist els defectes.