PDA

Ver la versión completa : Mariposeando bajo la lluvia



imported_admin
15/10/2010, 22:00
Estava dins l'hotel i plovia. Em van ensisar les ratlles de pluja que il.luminava el fanal del carrer. De tant en tant, la presència d'algún petit insecte volador donava vida a l'escena.
Vaig montar el trespeus amb la intencio de conseguir una imatge que recollís aquest fet. Vaig anar jugant amb els paràmetres i poc a poc va sortir alguna cosa decent.
De sopta, apareix una papallona de nit passajant-se ben aprop de la llum del fanal.
Els meus ulls captaven un animalet enlluernat per la llum del fanal, però el mig segon d'exposició va captar aquesta estela.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=46660 &g2_serialNumber=2

NIKON D300 Lent: 18-200mm AF-VR
Valor de Apertura f/5,6 Espacio de Color Uncalibrated
Valor de Exposición Bias 0 EV Programa de Exposición Manual
Flash No Flash Longitud Focal 200 mm
ISO 800, Velocidad de Obturador 1/2 sec
Fecha/Hora dom 10 oct 2010 18:54:49 CEST IPTC: Derechos de Autor © J.Franch
Alto de la Imagen EXIF 680 pixels Software Adobe Photoshop CS4 Windows

LluisSurralles
15/10/2010, 23:47
Una bona foto que inspira nostàlgia. Bon clor i bona llum. L´únic pero que li veig es que la papallona, si no ho expliques no sabem que és. Es veu una ratlla rara. Pot ser haguessis pogut fer un muntatge amb dues fotos. Una del fanal i la pluja i l´altra de la papallona sola sense moiviment, retallar-la i posar-la a l´ altre foto. No obstant ja t´he dit que em senbla una bona foto.

joangomila
16/10/2010, 07:41
Estic d'acord amb el comentari d'en Lluis, si no haguessis explicat la història de la papallona no hauriem sabut que era la imatge que hi ha a sota del fanal.
Per altra banda, m'agrada molt la il.luminació general de la fotografia, la composició i com ha quedat la cortina d'aigua.
Un altre detall que m'agrada és que la imatge deixada per la papallona no està sobreexposada tot i trobar-se molt a prop de la font principal de llum.

CarlosSilvestre
16/10/2010, 18:03
Está bien la idea y la realización. Como han comentado traduce algo de nostalgia por aquello de la lluvia, por lo que al menos yo hubiera desaturado algo para enfatizar ese aspecto...a menos que lo de las nostalgia te importara un pepino cuando hiciste la foto y los demás andemos algo "tocados" por el Otoño.

VLafebre
16/10/2010, 18:41
Jaume, t'ho dic amb tota confiança i espero que no m'ho tinguis en compte, però no puc evitar de fer-te aquesta pregunta. És realment pluja "natural"?. Quan contestis, ja explicaré les raons que m'han dut a fer-te aquesta pregunta. Gracieeeeeees.

imported_admin
16/10/2010, 21:48
Jaume, t'ho dic amb tota confiança i espero que no m'ho tinguis en compte, però no puc evitar de fer-te aquesta pregunta. És realment pluja "natural"?. Quan contestis, ja explicaré les raons que m'han dut a fer-te aquesta pregunta. Gracieeeeeees.
SÍ, perquè? :-?

LluisSurralles
16/10/2010, 22:04
Suposo que en Lafebre ho diu perque a la part de sobre del fanal no s´hi veu pluja.

imported_admin
16/10/2010, 23:05
Suposo que en Lefebre ho diu perque a la part de sobre del fanal no s´hi veu pluja.
No crec que sigui per això. És normal que no se'n hi vegi perque no hi ha llum que la resalti.
Jo crec que ho diu per algunes ratlles no verticals. Si és això, li donaré també una explicació.

Val adir que en aquesta foto no hi ha retoc, només tractament.

AntoniCladera
17/10/2010, 11:42
Bon tractament i composició.....

Em distreu es moviment de sa papallona... és igual,,,

salut!!

imported_admin
17/10/2010, 16:56
Bon tractament i composició.....

Em distreu es moviment de sa papallona... és igual,,,

salut!!

Aquí tens un altre versió, sense papallona. Un pel massa contrastada, tal vegada.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=46904 &g2_serialNumber=2

CarlosSilvestre
17/10/2010, 18:05
Jaume, t'ho dic amb tota confiança i espero que no m'ho tinguis en compte, però no puc evitar de fer-te aquesta pregunta. És realment pluja "natural"?. Quan contestis, ja explicaré les raons que m'han dut a fer-te aquesta pregunta. Gracieeeeeees.

¡Ostras, es verdad, parece una ducha!

PepePenafiel
17/10/2010, 18:40
Me parece una imagen muy curiosa y un acierto el saber buscarla y encontrarla en un día de lluvia.

VLafebre
18/10/2010, 11:27
Gràcies per la resposta, Jaume. T'explico: En LLuis, en la seva aportació, intuia més o menys el que jo pensava, però jo anava no tant del perquè no es veu pluja per sobre del fanal, sinó perquè el fanal no es veu (o jo no l'aprecio) mollat. En el fanal no s'hi veu ni una gota de pluja i això em va fer pensar que es tractava d'una de les teves enginyoses i divertides juguesques, res més. Dit això, bona idea al concebir la foto. Gràcies Jaume.