PDA

Ver la versión completa : Més RAW's



beptaltavull
16/02/2013, 22:18
Hola companys, he tornat a provar de no processar... bueno si, està nivellada i li he donat una mica de màscara d'enfocament.

A pesar de tenir uns tons freds, la temperatura en càmera era de 10.000K.

La roca del primer pla te un toc de flash a mitja potència.

https://farm9.staticflickr.com/8244/8479074723_f984f5c2cb_c.jpg (http://www.flickr.com/photos/70892733@N02/8479074723/)
Cala Morell only raw 1024 (http://www.flickr.com/photos/70892733@N02/8479074723/) por bepciutadella (http://www.flickr.com/people/70892733@N02/), en Flickr

Nikon D700
Exposición 5
Aperture f/11.0
Lente 38 mm
Velocidad ISO 200
Tendencia de exposición 0 EV
Flash On

VLafebre
17/02/2013, 18:01
Per ser només un raw, sens dubte que està molt bé. M'encurioseix una cosa: Per què poses la temperatura de color en càmera?. Duus en cas un colorímetre?

imported_admin
17/02/2013, 19:53
No sé si es pot / podia millorar, però trobo que el cel desmereix la resta d'aquesta excel·lent foto. (no és la primera vegada que m'ho sembla).

Em dona la sensació de que has emprat un filtre de cel i l'has desmillorat.

Esperaré el teu comentari. :-?

CarlosSilvestre
18/02/2013, 20:05
Un excelente RAW. A mi el cielo me gusta aunque le daría algo más de contraste.

joangomila
18/02/2013, 21:26
Imagino que la propuesta de Carlos de darle más contraste al cielo se puede hacer desde ACR con un pincel de ajuste en esa zona sin que deje de ser un "only raw", o no? :-?

beptaltavull
18/02/2013, 22:48
Bueno... está claro que si toco algo, aunque sea en ACR, ya deja de ser "only raw".
Ya sé que si la proceso, aunque sea minimamente, la fotografia ganará...
Vaaaaale, la voy a procesar... un poco i la subiré de nuevo... :-/ :-/

Vicenç, poso la temperatura en càmera perque si no vull editar res de res, quedava massa blava, així i tot ja veus quins blaus a 10.000K* ::) ::)

Jaume, de moment no he emprat cap tipus de degradat perque senzillament no en tenc.
El que faig durant l'exposició és tapar el cel amb una cartulina negre a fi de que tengui menys exposició, res més.
Per altre banda si no es posés algo a la part del cel, aquest quedaria cremat. ;) ;)

CarlosSilvestre
19/02/2013, 13:15
Espero que en algún momento el RAW se pueda trabajar por zonas aunque...claro...¿valdría abrir el RAW dos veces como objeto inteligente para trabajar en otra capa el cielo?

VLafebre
19/02/2013, 14:37
....Vicenç, poso la temperatura en càmera perque si no vull editar res de res, quedava massa blava, així i tot ja veus quins blaus a 10.000K* ::) ::) ....


Doncs això és precissament el que no acabo d'entendre. Vols dir que en Auto WB no l'encertaries més?

PepePenafiel
19/02/2013, 21:11
Bep, enhorabuena por tu trabajo en los RAW puros.
Estoy con Carlos me parece un excelente RAW , me apunto a más contraste en el cielo pero entonces ya no sería un "only RAW"
Lo dicho, felicidades.

raulsintes
20/02/2013, 13:25
Hola Bep,

Estic en ganes de fer un comentari a sa teva(s) foto(s) però se me fa molt difícil opinar sobre ses fotos dels que heu sigut i continuau essent els meus mestres; ara be, deixa que et doni sa meva opinió sobre aquest cel que uns diuen de dar-li més contrast.
Jo crec que sa majoria de vegades no donam a ses fotos els matisos que veiem en el moment de fer-les, els tractam per que siguin més impactants i pot ser que ho són per la vista però els hi manca la naturalitat del moment.
Francament m'agrada el cel tal com t'ha quedat, vull creure que era així en aquell moment, un cel blau i suau, tal qual al veig a la foto.

imported_admin
22/02/2013, 18:21
Hola Bep,

Estic en ganes de fer un comentari a sa teva(s) foto(s) però se me fa molt difícil opinar sobre ses fotos dels que heu sigut i continuau essent els meus mestres; ara be, deixa que et doni sa meva opinió sobre aquest cel que uns diuen de dar-li més contrast.
Jo crec que sa majoria de vegades no donam a ses fotos els matisos que veiem en el moment de fer-les, els tractam per que siguin més impactants i pot ser que ho són per la vista però els hi manca la naturalitat del moment.
Francament m'agrada el cel tal com t'ha quedat, vull creure que era així en aquell moment, un cel* blau i suau, tal qual al veig a la foto.

M'hi jugo un núvol que el cel no era tal com ha quedat.
Crec que, simplement, la cartolina ha actuat massa temps.

beptaltavull
22/02/2013, 22:39
Gràcies Raúl, faltaria més que no em donàssis la teva opinió, sempre s'apren de tothom.

Jo no sóc mestre de res ni de ningú, vaig aprenent cada dia de tots... un poc d'aquí i un poc d'allà.

Jaume, pots estar segur de que la exposició del cel no és la correcte, perque emprant aquest sistema
has de fer l'exposició a l'ull... contant els segons i destapant a l'últim moment, sense saber si exposes 1s o menys.
Està clar que amb un filtre degradat sempre saps amb quants diafragmes jugues i es matemàtic.
També has de tenir en compte que els núvols no eren blancs, ja que rebien els primers rajos del sol i tenien un to taronjós. ;) ;)

joangomila
22/02/2013, 23:36
Si que és veritat que amb es filtre de degradat tens més avantatges però no em direu que el sistema de la cartolina no té l'encant de temps passats on no es controlaven totes les variables que intervenen en la foto i sempre hi havia una mica de incertesa fins que no veies les fotografies revelades.
En aquest cas, idò, no deu ser al revés de com aventura en Jaume dient que la cartolina va actuar massa temps? Per que sembla que el que va passar és que es va retirar massa prest i s'ha sobreexposat el cel impedint que apareixin les tonalitats taronjoses que comenta en Bep que hi havia al cel?

beptaltavull
26/02/2013, 20:40
....Vicenç, poso la temperatura en càmera perque si no vull editar res de res, quedava massa blava, així i tot ja veus quins blaus a 10.000K* ::) ::) ....


Doncs això és precissament el que no acabo d'entendre. Vols dir que en Auto WB no l'encertaries més?

Un altre dia faré proves en manual i en automàtic :-/ :-/ :-/

miquel
05/03/2013, 00:02
Bep.
Me gusta la composición, solo que en la parte que limita el cielo con las rocas lejanas creo que ha éste le falta algo de fuerza.