PDA

Ver la versión completa : Treballs de manteniment



Lafebre
13/10/2020, 13:25
Aquesta foto no és molt recent, però sí que és inèdita al foro. La vaig titular 'Treballs de manteniment" i m'ha semblat oportú pujar-la a veure si amb aquest títol ajuda a mantenir el foro.

13102
ISO 200
Nikkor 24-70 a 70 mm, f/9
1/30 sec.

Tito Felix
13/10/2020, 15:59
Crec que tindré que parlar molt seriament amb els creadors del foro, per fer-los entendre que no poden tancar-lo. Perquè si ho fan, ens deixarán sense el plaer de poder seguir gaudint de les teves fotos Vicenç!!!!
Gracies....

Lluis Surralles
13/10/2020, 16:29
Quina gran foto. Com voleu que sigui cític amb aquesta gran fotografia. Si voleu crítica us la donaré: em trec el barret.EscarapelaFF 100x

Lluis Surralles
13/10/2020, 16:31
Si, fins i tot, les persones estan situades en les zones mes clares. Per trobar-li una pega: aquestes barres d´ombres. Però son ganes de trobar-li pegues.

Elisabet Marti
13/10/2020, 21:30
Vicenç acabaré pensnt que ets el spiderman....
Molt guapa i he de dir que només pel títol del post ja he imginat que seria un post teu.

Tinc un dubte: la velocitat no és una mica lenta? Potser era fosc però hauria sigut millor pujar la iso? Porque la vas tirar així? No hi havia risc que les persones quedessin mogudes?

Joan Morro
13/10/2020, 21:32
M'agrada molt. Tinc una pregunta: Per què no vas centrar la simetria horitzontal de les vies amb el la part central (línia horitzontal central) de la foto? És per la perspectiva?

Joan A. Gomila
14/10/2020, 10:33
Primer de tot dir que sa foto m'agrada moltissim, molt ben vista EscarapelaFF 40x.

Compartesc, només en part, es comentari de na Beth en quan a la velocitat d'obturació, ja que a jo em sembla que no és necessari disparar a f/9 per a tenir tot enfocat en aquesta escena en concret i si que s'hauria pogut tancar un poc de diafragma per a guanyar velocitat, però també pens que devies tenir sa càmera configurada i vas haver de disparar per no perdre't el moment sense poder pensar gaire amb els paràmetres.

Lafebre
14/10/2020, 11:00
Vicenç acabaré pensnt que ets el spiderman....
Molt guapa i he de dir que només pel títol del post ja he imginat que seria un post teu.

Tinc un dubte: la velocitat no és una mica lenta? Potser era fosc però hauria sigut millor pujar la iso? Porque la vas tirar així? No hi havia risc que les persones quedessin mogudes?
"Vicenç acabaré pensnt que ets el spiderman...."
M'has descobert, Bet. Però, sisplau, guarda'm el secret.

"Molt guapa i he de dir que només pel títol del post ja he imginat que seria un post teu."
Moltes gràcies!

"Tinc un dubte: la velocitat no és una mica lenta? Potser era fosc però hauria sigut millor pujar la iso? Porque la vas tirar així? No hi havia risc que les persones quedessin mogudes?"
Sí, tens tota la raó en el teu raonament. Com molt bé intueix en Joan A. i ho apunta en el seu comentari, tenia la càmera configurada de la foto anterior i, de sobte, vaig veure aparèixer aquests dos simpàtics operaris. Jo acostumo a disparar amb preselecció de diafragma, així que per la part de profunditat de camp anava tranquil. El "perill", com tu molt bé indiques, era la velocitat d'obturació, però vaig pensar que si sortien els personatges una mica moguts no passava res, que li donarien a la imatge una mica de dinamisme. La meva prioritat era l'enquadrament i, un cop triat, disparar i més disparar. Tinc tota una sèrie d'aquesta escena, amb el mateix enquadrament de vies, però amb els operaris en diferents llocs i posicions fins que arriben a l'altra banda. I aquesta va ser la imatge triada de tota la sèrie. Gràcies per interesar-te.

Lafebre
14/10/2020, 11:14
M'agrada molt. Tinc una pregunta: Per què no vas centrar la simetria horitzontal de les vies amb el la part central (línia horitzontal central) de la foto? És per la perspectiva?
Gràcies, Joan. No, no va ser qüestió de la perspectiva. Com ja he explicat en la meva resposta al comentari de na Bet, no vaig tenir temps de fixar paràmetres a la càmera, però si d'enquadrar, perquè vaig veure que aquest joc de vies tenia "ganxo". En aquell moment vaig pensar que amb les vies descentrades era millor opció que no pas tenir simetria. Entenc que hi haurà gent que li agradaria més amb simetria i gent que li agradaria més sense simetria. Encertada o no, és la decisió que vaig prendre en aquell moment.

Narcis Arpi
14/10/2020, 17:18
Molt bona fotografia. Veig que ets humà (tot i que aixó d'Spiderman ???) i com tothom alguna vegada no fem canvi de configuració.

Carlos Silvestre
15/10/2020, 15:35
¡¡¡Vuelve el puto amo de las fotos cenitales!!! EscarapelaFF 40x

Raul Sintes
15/10/2020, 17:44
Ja m'agradaria tenir sa teva percepció i tècnica fotogràfica, ja. Si la cosa sa normalitza i vinc per Barcelona de visita a la familia, m'agradaria passar-me una jornada amb tu per aprendre a captar imatges.

Lafebre
15/10/2020, 17:52
Ja m'agradaria tenir sa teva percepció i tècnica fotogràfica, ja. Si la cosa sa normalitza i vinc per Barcelona de visita a la familia, m'agradaria passar-me una jornada amb tu per aprendre a captar imatges.
No sé pas que et podré ensenyar jo, però serà un plaer poder compartir una jornada amb tu anant a fer fotos, Raül. :)

Antonia Sanchez
15/10/2020, 18:43
Una més de les teves que "m'encanten" ... tot dit!

Elisabet Marti
15/10/2020, 19:30
Ja m'agradaria tenir sa teva percepció i tècnica fotogràfica, ja. Si la cosa sa normalitza i vinc per Barcelona de visita a la familia, m'agradaria passar-me una jornada amb tu per aprendre a captar imatges.

Raul no oblidis de portar l’escala més alta que tinguis :-)

Bep Taltavull
15/10/2020, 20:53
M'afegeixo als elogis. Magnífica FO-TO-GRA-FI-A

Felicitats!! EscarapelaFF 40x

Francisco Aviles
16/10/2020, 20:52
Fantastica.... Vicenç
No se com ho fas.. tens un dron ?

Lafebre
20/10/2020, 10:53
Gràcies per comentar, companys. :)