PDA

Ver la versión completa : Lectura...



Eva Abril
02/12/2020, 19:58
13246

Francisco Aviles
02/12/2020, 21:55
Buen principio Eva
Una imagen agradable
Hay algo que no me cuadra mucho, la lampara está apagada, pues el tipo de iluminación que hay no corresponde a esta lampara

Jaume Franch
03/12/2020, 20:24
No soc gaire amant del B&N però a aquesta foto el color no li faría cap favor.
M'agrada molt el tema i l'enquadrament.
Jo veig les llums correctes. A veure si en Xisco ens explica el perquè del seu dubte.

Pel meu gust, crec que aquesta bona foto guanyaría amb alguna d'aquestes modificacions:
- Contrastar una mica
- Amb ACR aplicar "Borrar neblina" al gust
- Un vinyetejat per enfosquir els angles, sobretot superiors.

És qüestió de provar-ho. A veure què et semblen les meves propostes.

Més coses:
Quan pugis fotos al fòrum, procura :
1. Escriure un text amb un comentari, un context, si cal.
2. Adjuntar els paràmetres en que s'ha fet la foto.
3. Acostumem a posar el nom de l'autor a la foto, però si tú no ho vols fer, no hi ha cap problema.

Endavant Eva!.

Lafebre
04/12/2020, 12:00
Hola Eva, ja veuràs que aquí cadascú diu la seva (amb la millor intenció, això sí). Digues tu també la teva sobre qualsevol foto que pengem els demés. Serà enriquidor per a tots nosaltres.

M'agrada aquesta foto que has penjat i, a més, m'agrada tal qual ens la presentes. La veig molt equilibrada de llums i amb una composició senzilla però força eficaç. Més, més.... :)

Tito Felix
04/12/2020, 15:29
Bona foto Eva, i a mes a mes, has aconseguit algo que molts no hem pogut, i es que el "Boss" hagi comentat una foto en B/N:Generic::Generic:

Narcis Arpi
04/12/2020, 17:48
Em sumo als comentaris dels companys. Bon inici.

Joan A. Gomila
04/12/2020, 18:45
Bon començament, Eva, estic d'acord amb en Vicenç.

Tot i que m'agrada tal com la presentes, les propostes que fa en Jaume, segurament milloren la foto. T'anim a provar-ho i després valorar si el resultat t'agrada o no.

Eva Abril
05/12/2020, 12:32
Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris! Quan pugui fotos ja hi posaré un text i paràmetres. En aquest cas: Sony A-230 - 18 mm. - f 6.3 - 1/125 - ISO 400. La làmpara sí està encesa i és el foco de llum. Hi ha un poc de vinyetejat en els angles perque volia que la mirada anés cap al subjecte principal, però ben cert que podria ser molt més accentuat i contrastat. Ara posaré una altre foto, que vaig fer en aquell moment, on es veu el foco de la làmpara, però vaig obtar per l'altre perque me semblava que aquest foco de la làmpara "despistava" un poc i jo volia centrar-me en el llibre. La foto la vaig fer durant el confinament més dur, en el mes d'abril, i volia reflexar un poc el retrobament amb coses que moltes vegades deixam de fer per falta de temps, i en aquells moments el que més teniem era "temps". També vaig pensar que el color, en aquest cas, no aportava res, mentre que el blanc i negre li donava més intenció. També volia reflexar, d'alguna manera, la solitud (pel confinament i pel mateix moment de lectura). De nou, moltes gràcies a tots!



13255

Francisco Aviles
05/12/2020, 15:48
Molt be, Eva

Jaume Franch
05/12/2020, 18:52
Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris! Quan pugui fotos ja hi posaré un text i paràmetres. En aquest cas: Sony A-230 - 18 mm. - f 6.3 - 1/125 - ISO 400. La làmpara sí està encesa i és el foco de llum. Hi ha un poc de vinyetejat en els angles perque volia que la mirada anés cap al subjecte principal, però ben cert que podria ser molt més accentuat i contrastat. Ara posaré una altre foto, que vaig fer en aquell moment, on es veu el foco de la làmpara, però vaig obtar per l'altre perque me semblava que aquest foco de la làmpara "despistava" un poc i jo volia centrar-me en el llibre. La foto la vaig fer durant el confinament més dur, en el mes d'abril, i volia reflexar un poc el retrobament amb coses que moltes vegades deixam de fer per falta de temps, i en aquells moments el que més teniem era "temps". També vaig pensar que el color, en aquest cas, no aportava res, mentre que el blanc i negre li donava més intenció. També volia reflexar, d'alguna manera, la solitud (pel confinament i pel mateix moment de lectura). De nou, moltes gràcies a tots!



13255
No s'ha pujat la segona foto, Eva : "Archivo adjunto 13255 (https://www.fotofinde.com/attachment.php?attachmentid=13255)" Torna a intentar-ho.

Carlos Silvestre
05/12/2020, 19:16
Me parece un acierto el viñeteado que ayuda a centrar correctamente la atención en el libro.
Buena foto y encantado de que te hayas incorporado al grupo.

Eva Abril
05/12/2020, 20:55
13257

Joan Morro
05/12/2020, 21:13
Personalment m'agrada més el resultat en B/N. La de color hi veig algo raro, però no sé que és. Igual necessita contrastar més, encara que la part del llum quedi cremada

Alfredo
06/12/2020, 13:53
A mi me gusta tal cual la presentas, tal vez el cono de la lampara lo vea un pelin empastado.
Si lo que pretendes es dar mas protagonismo al libro si le acentuaría un poco el viñeteado.
Personalmente, y apartándonos del aspecto técnico, resulta curiosa la inclusión de las gafas en muchas fotos de libros. ¿viene condicionada por nuestra edad? ¿es un intento de dar un aire mas intelectual?
En Esta ocasión me sugiere que la lectura se ha interrumpido por algún motivo, y el ByN me lleva a pensar en algo intimo, ya sea un despacho, un rincón especial dedicado a la lectura, alguien que en ese momento disfrutaba de su "soledad" "aislamiento" o como se quiera llamar.

Jaume Franch
06/12/2020, 20:52
Personalment em quedo amb la de color.
Sería un encert que no aparegués l'interruptor i, posats a demanar, el cable.
La part blanca de la làmpada no sé si està cremada, però crec que forma part de la imatge. Ja m'està be.
Crec que amb un toc de Enfocament selectiu al motiu central, milloraría encara més, sigui utilitzant "Màscara d'enfocament" a PS o "Textura" o "Claridad" en ACR.

Lafebre
07/12/2020, 14:24
Un cop vista la foto en color, segueixo pensant que fas fer una bona elecció amb la foto en monocrom, que m'agrada molt tal com la vas presentar. M'he estat mirant amb deteniment la foto en color i he intentat buscar la raó per la qual no m'agradava, i he arribat a la conclusió que té una certa dominant independent de la que seria atribuïble a una bombeta d'incandescència. Tot i així, encara que es corregís aquesta dominant, seguiria triant la monocroma.

Eva Abril
13/12/2020, 21:06
Moltes gràcies a tots pels comentaris. Realment ajuden molt. El tema de les ulleres sobre el llibre, que comentava n'Alfredo, en aquest cas concret, les ulleres són per llegir i hi són, condicionades per l'edat i sí volia reflexar el moment de solitud a l'hora de llegir tranquilament.