PDA

Ver la versión completa : fotos d´esport amb flashos



LluisSurralles
18/08/2010, 19:58
El americans, que en questió de basket son els que en saben mes, fà molts anys que tenen flashos electrónics de molta potència penjats als sostres dels pavellons. Aixó permet poder tirar a Iso 100, s 1/250, f 2,8, amb la qual cosa permet fer ampliacións molt grans amb molt poc gra.A Europa som uns quans que fa temps que els vam copiar.Concretament a Espanya només ho utilitzem quatre fotògrafs. Jo tinc quatre unitats al Palau Blaugrana i quatre al Pavelló Olimpic de Badalona d´una potència mitjana de 1200 Wats. mes un set de menys potència per quan viatjo.
Aquest sistema tè el problema de que no es por tirar en ràfaga perque tardan uns 3 ó 4 segons en reciclar, pero tenen la ventatja de que fas fotos d´esport que practicament son d´estudi amb una qualitat bestial. Com a
ejemple us he posat la foto d´en Rudy Fernandez que ja té 4 anys(la foto no en Rudy)També us haig de dir que darrerament no s´utilitza tant aquest sistema perque la càmara Canon Eos I Mark III i ,sobretot, la Nikon D 3 permeten tirar molt forçat amb molt poc soroll. No us vull cansar amb el meu "rollo" del bàket pero, quan voleu podem organitzar un debat de càmeres i objectius ideals per aquesta feina i que es molt aplicable a les demés versions de la fotografia.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=43021 &g2_serialNumber=2

imported_admin
18/08/2010, 21:33
Una imatge d'una qualitat brutal. Un gust, Lluís.
La teva aportació tècnica ens encanta.
No tindràs pas les dades EXIF d'aquesta magnífica foto, oi?.

LluisSurralles
18/08/2010, 22:23
Encara tiraba amb Nikon. Algun dia us explicaré el perque del canvi a Canon. Les dades son les següents:
Càmara Nikon D-50
Objectiu 80-200 2,8
Velocitat: 1/200 s.
Diafragma: F 5,6
Iso: 200 Asa
Data 21-10-2006 a les 18,28 h.

joangomila
19/08/2010, 10:38
Quan he vist sa foto només he pogut pronunciar una paraula, peró com que pel fòrum no es poden dir paraulotes tan sols diré que comença per j---- i els guions son les lletres que hi manquen. Segur que no cal organitzar un concurs de "el ahorcado" per a que endivineu sa paraula. ;D ;D ;D

VLafebre
19/08/2010, 11:54
Moltes gràcies, LLuis, per doble motiu: a) pujar aquesta foto fantàstica perque tots nosaltres la poguem gaudir i, b) per les explicacions tècniques.

Jo també tinc el vell zoom 80-200 2,8 de Nikon, el faig servir molt i el trobo realment fantàstic.

Molt bona idea, la teva, d'organitzar un debat (o el que sigui) sobre càmeres i objectius per aquesta feina. Segur que n'aprendrem molt. Per mi, pots començar quan vulguis :)

CarlosSilvestre
20/08/2010, 15:33
¡Qué buena Lluis! Gracias por las explicaciones. Parece sencillo esto de hacer fotos en una cancha de basket pero lo cierto es que yo he ido una par de veces todo chulito con mi Canon Eos Mark II, mi 70-300 y toda la mandanga y...¡fiasco! Nada que ver con esta estupenda foto que nos has puesto aquí.

LluisSurralles
20/08/2010, 15:53
Carlos: aquest any a Menorca torneu a tenir l´eqip a ACB i, suposo que, si vols ho pots tornar a provar. L´objectiu ideal per tirar al bàsket es el 80-200 f 2,8. Es indispensable que siguin molt lluminosos (2,8). pero, per començar, es bó anar amb un objectiu mes curt (20-35 ó 35-70) sempre f 2,8 i posar-se ben a prop de sota la cistella, una mica a la dreta, enfocar la xarxa i anar disparant. Ja enquadrarem quan les editem. Ja veurás com, d´en mica en mica tu mateix t´aniràs allunyant del aro. Al pavelló de Menorca penso que es pot disparar a Iso 2000, 1/400, F 2,8 ó 3,5. Aixo ho verificaràs quan facis el primer disparo. Jo vaig venir una vegada a fer les fotos del equip per la guia de l´ ACB pero vaig portar flashos. Per cert, recordo que la foto de conjunt la vam fer a la Taula d´ en Trepucó que està molt a prop del pavelló.

CarlosSilvestre
21/08/2010, 15:34
Carlos: aquest any a Menorca torneu a tenir l´eqip a ACB i, suposo que, si vols ho pots tornar a provar. L´objectiu ideal per tirar al bàsket es el 80-200 f 2,8. Es indispensable que siguin molt lluminosos (2,8). pero, per començar, es bó anar amb un objectiu mes curt (20-35 ó 35-70) sempre f 2,8 i posar-se ben a prop de sota la cistella, una mica a la dreta, enfocar la xarxa i anar disparant. Ja enquadrarem quan les editem. Ja veurás com, d´en mica en mica tu mateix t´aniràs allunyant del aro. Al pavelló de Menorca penso que es pot disparar a Iso 2000, 1/400, F 2,8 ó 3,5. Aixo ho verificaràs quan facis el primer disparo. Jo vaig venir una vegada a fer les fotos del equip per la guia de l´ ACB pero vaig portar flashos. Per cert, recordo que la foto de conjunt la vam fer a la Taula d´ en Trepucó que està molt a prop del pavelló.

Gracias, gracias. tendré en cuanta tus consejos y lo volveré a intentar este año. Lo difícil será conseguir un lugar detrás de la cesta.