PDA

Ver la versión completa : No es conforma, és qui no vol.



Cisco Dura
25/05/2021, 16:08
El perquè del títol, molt senzill. A resulta d'aquesta pandèmia que fa ja més d'un any ha fet barata moltes coses (no vull parlar del tema personal ni entrar amb el tema sanitari) si no el que fa que amb aquestes restriccions que tenim (horaris), el fet de sortir a fer alguna nocturna se'ns fa difícil, per no dir impossible fins ara. Per aquest motiu i poder llevar sa gola de fer alguna nocturna jo juntament amb uns companys vam decidir sortir (fins a les 23 hores) a fer "estrellas como puntos", que també podria ser el títol d'aquestes fotos.
El perquè en present dues, aquí va la meva reflexió i que m'agradaria que algú fes algun comentari al respecte.
Si miram l'aplicació de Photopills, en l'apartat (pildora) "estrellas como puntos" aplicant sa norma del 500 en diu:
amb la meva càmera Canon eos7d Mark II, Focal 11 mm i un diafragma de f/2.8, la màxima exposició és de 28 segons, que mentre en la regla NPF en diu que màxim són 19,08 segons.
Aquestes dues fotos estan fetes la primera:
Iso 640 Focal 11mm Diafragma 2.8 i velocitat 20 segons. Es pot observar que les estrelles ja no són "estrellas como puntos"13560

La segona: Focal 11mm Diafragma 2.8 i velocitat 15 segons, i aquí sí ses estrelles si són com a punts.
13561

Estan les dues fotos processades de la mateixa manera (excepte que la primera té un processat més per llevar sa renou), i s'observa a la primera, amb més ISO i més temps, moltes més estrelles que no pas a la segona, però aquí està allà a on jo vull fer incidència, a la segona amb menys temps i molt menys ISO, evidentment sa renou es comporta molt millor, per tant la vostra opinió que seria menys estrelles per tenir menys renou o sacrificar sa renou per tenir moltes més estrelles. O també alguna idea al respecta.
Vagin les meves gràcies per endavant, desprès del toston

Narcis Arpi
25/05/2021, 21:08
Cisco, primer dir-te que m'agrada la fotografia. La veig en una pantalla de mòbil i no puc apreciar del tot el resultat de treure el renou, però si tinc d'escollir amb quedo amb la primera, no tant perquè hi han més estels, sinó pel fons i per una millor il·luminació del primer pla.

Cisco Dura
26/05/2021, 09:38
Gràcies, Narcís pel teu comentari, però et diré la meva opinió. A jo també m'agrada més la primera, pel color de la contaminació lumínica i perquè la llum de l'església la vam aconseguir millor (panel led lateral), però val a dir que tenir millor llum l'església i apreciar-se millor la contaminació lumínica que aquí ajuda a millorar la foto també va lligada a tenir més ISO i més temps d'exposició i açò també va lligat al comentari que jo feia referència, sacrificar renou a canvi de més detall (per tant més estrelles). També diré que els estels no són com a punts, fa mal apreciar una vegada sa foto està comprimida per Web, però et puc assegurar que a l'ordinador es pot apreciar bé aquest detall.
Pd. La primera foto està feta posterior a la segona que present amb una diferència de temps de 20 minuts, per tant la segona era més de dia. (en totes les conseqüències de menys estrelles i contaminació lumínica)

Lafebre
30/05/2021, 12:21
Vista en pantalla gran d'ordinador no tinc cap dubte, m'agrada més la primera malgrat que els estels no siguin com punts.

Eva Abril
31/05/2021, 19:43
La primera està molt bé, els colors i processat; només em sembla que l'edifici está un pel inclinat cap a la dreta, cosa que no passa en la segona foto.

Cisco Dura
05/06/2021, 18:51
Hola a tots i totes. Fa un parell de setmanes, per pura coincidència, ens vam trobar a una mateixa localització per fer sa sortida de sa lluna plena amb en Toni Cladera (per cert error 404) i entre bromes i comentaris, vaig tenir l'ocasió per explicar-li els meus dubtes, que vaig expressar a l'entrada d'aquest post.
A títol d'informació us deix el resum de què en vaig treure:
la regla NPF, ells la van decidir aplicar, perquè és molt més precisa, encara que la regla del 500 és correcta, encara que una fotografia vista a l'ordinador si anam ampliant, si arriba a veure rastres a les estrelles. Em va estar parlant que, ampliant al 33% seria un poc la mesura correcta d'ampliació.(Ampliant al 100% o més ni en parlam).
Pel que fa a l'ISO, de totes totes, com mes ISO més estels, i si el que volem és donar rellevància als estels, ell superposa els estels per damunt el renou. Amb açò no discrep, però val a dir que també juga la càmera com es comporta amb molta ISO