PDA

Ver la versión completa : Quina de les dues i per què.



Cisco Dura
17/06/2021, 16:06
Quina de les dues i per què.
El perquè del títol, és una proposició a debatre. Les dues fotos estan fetes en el mateix lloc, tan sols canviant un poc la posició. El mateix dia amb les mateixes circumstàncies climàtiques, però a on treballades diferents amb photoshop el resultat és totalment oposats.
1ª Iso 100 Focal 19 mm f/8 30 segons, Degradat inver 3 i un densitat neutra de 6 13581

Dades 2ª foto: Iguals que l'anterior

13582

Francisco Aviles
17/06/2021, 17:36
M'agrada més la primera
La llum suau, em transmet pau i tranquil·litat

Joan Morro
17/06/2021, 18:38
També m'agrada més la primera, pero hi veig una dominant molt forta a les ombres. M'agrada per la calidesa de la llum

Narcis Arpi
19/06/2021, 11:38
Bon exercici. Valorant el resultat de la posició que tenies m'agrada més la primera fotografia. Com a revelat, aquesta calidesa hem porta a subscriure el comentari d'en Francisco, però també aporta a les pedres una dominant que no m'acaba d'agradar i a l'escull un halo molt visible. Si la imatge fos la mateixa, diria que la segona m'agrada més.

Lafebre
19/06/2021, 18:55
Ciscu, a la primera foto li veig molta i bona intencionalitat però no m'agrada perquè, com ja t'han dit, aquesta dominant (jo la veig blavosa) em produeix un cert rebuig visual per incosistència amb l'efecte càlid que s'ha volgut donar a la imatge. Em sap greu, però jo ho veig així (però això no vol dir res). En la segona foto, en canvi, tot ho trobo coherent dins dels tons freds del conjunt de l'escena que, per cert, la trobo amb una molt bona composició. Em decanto clarament per la segona.

Cisco Dura
20/06/2021, 12:57
Gràcies a tots pels vostres comentaris. Jo vull explicar un poc el motiu d'aquestes fotos. Val a dir que la realitat de la pressa és realment més a prop de la segona foto i no de la primera, encara que quan la vaig processar sa primera vegada els meus ulls, i com veig també majoritàriament amb els companys, van anar cap a la primera foto, aquests tons càlids, etc. Però la realitat no era aquesta foto, passats uns dies vaig voler tornar a fer-la, però cercant la realitat de la pressa i vaig voler (que no vol dir que ho aconseguís) donar protagonisme els tons blaus que realment hi havia aquest dia. No hi havia sol, tot estava enterbolit per uns núvols que no corrien, era en poques paraules un dia flac en qüestió de llums per una foto.
Açò va fer que davant aquestes dues fotos processades de diferent manera el resultat fos completament desigual, i és aquí a on vam començar aparèixer-me dubtes realment quina podríem dir realment quina seria la forma més correcta o que millor queda sabent que és açò és un gust personal (abans li deien only Raw). També amb els dies la segona em començava agradar cada vegada més. Per cert Vicenç tens molt bon ull fotogràfic.
Narcís la primera he tornat a processar intentant corregir aquestes observacions que em fas, halo i dominat a les roques, per poder-me dir com la veis.
Vagi les meves gràcies per endavant. Salut.

13586