PDA

Ver la versión completa : Ski

Joan Carres
20/06/2021, 11:18
Disculpeu la meva discontinuïtat. Aquesta vegada m'he barallat amb Lightroom i he deixat de processar fotos, encara que no he perdut les ganes de fotografiar. El motiu de la baralla ha sigut que Lr té el seu caràcter i guarda coses a on jo no ho faria. He perdut tots els processats, encara que les fotos no. He trobat ajuda a Barcelona per aclarir coses, però els meus pocs viatges estan fent el procés molt llarg. Sabeu de qualcú que em pugui ajudar a entendre l'enrevessada i diabòlica ment de Lr aquí a Menorca? Si, ja sé, que sempre em queda la possibilitat de tornar a ACR (Adobe CameraRaw), a on l'usuari tria a on guardar les coses i ningú les toca d'allà: Magnífic!

Ara començo a processar de nou i em falten els vostres savis comentaris per millorar les meves fotos. Amb el vostre permís tornaré a pujar qualque foto al fòrum.

Ara que la calor comença a collar volia recomençar refrescant-vos amb aquesta imatge. Jo la veig quasi com una pintura. Que en penseu vosaltres?

13583

Nikon D850, Nikon 70-300 a 300 mm, F/8.0, 1/400, ISO 64

Joan Morro
20/06/2021, 11:58
Bones Joan. També empr Lightroom i diria que em guarda les coses on jo vull, però és important com ho fas i en l'ordre que ho fas. En quant a recuperar les dades no sé si podré ajudar-te, però ho podem provar. En Toni Cladera també utilitza Lightroom de fa molt estona. Si vols, em truques i ho comentam, a veure si et puc ajudar/orientar.

En quant a la foto, el resultat és interessant, però jo intentaria treurer-li una mica de textura a la neu jugant amb el revelat de la zona de les llums, així em sembla que els esquiadors "volen" damunt d'un fons blanc.

Narcis Arpi
20/06/2021, 12:08
Salutacions Joan. No et puc ajudar, ja que no utilitzo LR. La fotografia m'agrada. Personalment, no veig l'efecte que diu en Joan, però cal valorar la proposta.

Joan Carres
21/06/2021, 08:52
Joan, moltíssimes gràcies per oferir la teva ajuda, ho aprecio molt. Evidentment que feia coses amb l'ordre equivocat i, sobretot, actuava sobre els fitxers des de fora Lr: error garrafal! M'agradaria molt veure el teu flux de treball. Crec que ens veurem en una propera sortida i en podem parlar.

Si, abans de pujar la foto vaig intentar donar-li més textura a la neu, però enfosquia i no m'agradava. Probablement no ho vaig fer del tot bé. Molt encertada la teva expressió que els esquiadors volen. Vaig triar aquesta foto perquè hi veig una estreta relació amb la pintura.

Joan Morro
21/06/2021, 18:38
Per açò esteim al foro, per ajudar-nos... Es poden modificar els fitxers fora de Lr, però s'ha de fer amb cura...

Efectivament, espero que ens vegem a la pròxima sortida.

Jaume Franch
23/06/2021, 22:09
Crec que és una magnífica foto i no tocaría res, pel meu gust.
EscarapelaFF 40x

Una aclaració per si algú no ho sap: En Joan diu :
"...sempre em queda la possibilitat de tornar a ACR (Adobe CameraRaw) a on l'usuari tria a on guardar les coses..."
No, l'ACR no organitza les imatges. Qui ho fa és el Bridge.

Lluis Surralles
24/06/2021, 14:07
Certament que la neu, en ser tant blanca no és gens fàcil de retratar i, en aquets cas, penso que li falta textura.ñ Per altre costat, hi veig masses esquiadors. Potser hauria calgut fixar la toma en només tres ò quatre personatges. Es una opinió meva.

Alfredo
25/06/2021, 20:22
Uf!!! Con lo difícil que es retratar la nieve has conseguido un magnifico equilibrio.

Lafebre
26/06/2021, 13:36
M'agrada molt la idea, Joan, d'aquesta foto. Si la vols en color, sóc del parer d'en Jaume, no tocar res. M'agrada tal com està. Fotografiar la neu és molt delicat. En altres tipus d'escenes tenim el (bon) costum d'intentar treure detall i textures als blancs, però és que la neu, si ens hi fixem al natural, la veiem blanca, sense pràcticament textures. En una foto, si la neu la veiem amb excés de textures sembla que "brutegi" i no es veu natural. Però vaja, això és només el meu parer.

El que em passa, però, és que aquesta foto la veig més en blanc i negre que no pas en color. Si et vols distreure una mica, et convido a que ho provis :). Bona foto, Joan.

Joan Carres
27/06/2021, 11:19
Amb comentaris com els vostres no podem fer res més que millorar les nostres fotos. Moltes gràcies.
Vicenç, tens molta raó en passar-la a B/N, de fet ja ho havia provat. He escollit la de color perquè quasi és un B/N, excepte els petits punts de color de qualque peça de vestir, que li dóna, per mi, un atractiu.

Pepe Peñafiel
27/06/2021, 11:37
Me gusta mucho esta imagen, me pasa un poco como a Lluis , para mi gusto personal quizá me sobre algún esquiador.
Ls texturas y la nieve es un reto tremendamente difícil de solventar ( al menos para mi)

Cisco Dura
07/07/2021, 14:43
Després de tots els comentaris dels companys poca cosa a dir, també m'agradaria veure en blanc i negre, jo som dels qui també en sobre algun esquiador, i amb el tema de la neu no tenc gens d'experiència per poder opinar. Al cap i a la fi una bona foto però.