PDA

Ver la versión completa : A veure si entre tots ho puc aconseguir.



Cisco Dura
07/07/2021, 15:53
A veure si entre tots ho puc aconseguir.
El motiu del títol és simplement si entre tots podeu donar-me explicacions o ajuda per aconseguir la foto que volia. Quin és el tema, sa foto és una circumpolar, però vull aconseguir que la circumpolar tingui colors. Tots saben que les estrelles no són blanques i generalment les circumpolars que solem presentar són blanques, però com he dit abans les estrelles són de colors i sé que per aconseguir treure colors la norma, que és sagrada, és no cremar les altes llums. Fins a qui ho tenc clar, però després ja no ho sé.
Aquí va un primer intent, partim de sa base que tan sols són 200 fotos i l'ideal haguera de ser moltes més, però un mal calcul amb sa bateria en va fer la guitza.
Iso 640 Focal 11 mm Temps 20 segons Diafragma 5,6 totes les fotos excepte la del primer planó amb l'arbre. Si us hi fixau, hagués pogut pujar iso, davallar temps i fins i tot tanca més diafragma Més ISO, amb 640 vaig trobar que no era un iso que en dónes força renou, i el temps i el diafragma la idea era 20 segons per aconseguir ja rastres d'estrelles i no tanca diafragma (l'ideal supòs que haguera estat 2.8) per no cremar llum.
Foto base Iso 800, 20 segons, focal 11 mm Diafragma 5,6 amb panell lateral
Muntada amb star trails
13627

Joan Carres
07/07/2021, 17:42
Magnífica circumpolar! Felicitats!

No en sé gaire d'aquest tema. No entenc el teu dubte, ja que veig que les teves estrelles tenen una gamma de colors preciosos. Vols més color, encara?

Els apunts de PhotoPills indiquen que per capturar el color de les estrelles s'ha de fer servir una ISO per sota 1600, cosa que ja has fet. També diuen que per mantenir el color, millor tancar un pas de llum (l'exemple que posa és passar de f/2.8 a f/4). Tu encara has tancat més en treballar a f/5.6. Aquest últim punt va en contra del que suposes, que l'ideal fora f/2.8.

En el grup hi ha experts en aquest tipus de foto que t'ajudaran més. Jo seguiré el tema per aprendre.

Cisco Dura
08/07/2021, 07:55
Salvant ses distàncies, molt més colors, molt més uniforme ses línies, evidentment moltes més traçes
13628
aquesta son les meves dubtes

Joan Morro
08/07/2021, 18:55
Per l'aspecte de la foto que busques, diria que está feta amb més exposició del que has fet. Si vols fer startrail, pots fer exposicions que les estrelles no siguin punts. El puntejat que fa la teva sembla que podria ser massa temps entre una foto i l'altra.... L'aspecte sedós de l'exemple podria ser que el fons no està completament enfocat.

Lafebre
08/07/2021, 19:46
No et puc ajudar en això, Cisco, però amb les explicacions dels dos Joans (Carres i Morro), n'he après un munt.

Cisco Dura
08/07/2021, 23:04
Gràcies, Joan pel teu comentari. Però vull fer unes observacions:
les 200 fotos estan fetes tan sols amb un segon de diferència entre una i la següent, per aquest motiu no puc entendre com és que "El puntejat que fa la teva sembla que podria ser massa temps entre una foto i l'altra...."
L'aspecte sedós del fons pot ser que no estigui prou ben enfocat, molt bona observació a tenir en compte.
La meva màquina (canon eos7dmark II) amb una focal d'11 mm i f 5/6 i 20 segons, el que diu photopills les estrelles ja no són com a punts (Rozando el larguero), per tant vull entendre amb el teu comentari que faries més llarga exposició, però açò faria les traces molt més llargues, però que les estrelles estiguessin cremades (fossin blanques i no de colors) molt més exposades

Joan Morro
09/07/2021, 16:53
Et posaré un parell d'exemples que he fet, però no em consider per res un expert en fotografia nocturna, hi ha gent que en sap molt més que jo.

Teòricament, si augmentes el temps, pots reduir la ISO o tancar més el diafragma; hauries de mantenir la exposició total si la que has fet et sembla correcte. Al augmentar el temps i disminuir la quantitat de llum (tancar diafragma o baixar ISO) també quedaran més suaus les estrelles.

13631
Apilament d'una seixantena de fotos de 60s, ISO 200 F:2.8 D850+Nikkor 14-24 @ 14mm

13632
Una única exposició de 30 minuts, ISO 200 f:6.3 D700+Nikkor 14-24 @ 14mm

El "forat" que et queda sembla com si, pel que sigui, hi falti alguna foto de forma regular, ja sigui perquè la camara fa alguna neteja o algo o perquè l'intervalometre falla... però tampoc ho puc assegurar

Cisco Dura
09/07/2021, 20:33
Gràcies, Joan per seguir comentant. Tenc clar que per no cremar i treure els colors de les estrelles quina és sa teoria (teoria del triangle ISO; TEMPS i DIAFRAGMA) tal com tu també dius, i que si crec que vaig aplicar bastant encertadament.
Ara el que no em quadra és el puntejat que en fan les esteles, que tu insinues sa possibilitat de la falta d'alguna foto de forma regular, la veritat és que no ho sé i quan tengui una altra oportunitat faré unes altres proves. Vaig disparar amb un intervalometre extern i provaré d'emprar el que porta la màquina.
Però jo tenc els meus dubtes que són: crec que aquí juga i molt la forma de processar la circumpolar i la foto en general.
Seguint un comentari que vaig fer en una altra entrada "No es conforma el qui no vol", "Pel que fa a l'ISO, de totes totes, com mes ISO més estels, i si el que volem és donar rellevància als estels, ell (Toni Cladera) superposa els estels per damunt el renou. Amb açò no discrep, però val a dir que també juga la càmera com es comporta amb molta ISO".
I un altre dubte, i rallam d'aquest cas f 5,6 i focal d'11 mm i s'objecte principal que tenc. i que tè que estar si o si enfocat (l'arbre) estaie a uns 8 o 10 mts. Per tenir-lo a l'arbre dins s'enfoc a on és sa hiperfocal?, segons sa taula de hiperfocals de photopils no pot esser 1mt i tampoc 1.5mt, complicat no us sembla.
Açò en fa pensar que la foto que vull emular, poden ser dues fotos, una per l'arbre i s'altre per la circumpolar.
PD. A les fotos teves que en poses d'exemple correspon un poc al que dic, i que no vull, les esteles de la circumpolar estan sobreexposades , son blanques i no de colors. Ara si és veritat que estan seguides sense intercalats

Victoriano Serra
11/07/2021, 17:21
Hola Cisco, per lo poc que jo sé i si he entès bé es teu dubte, amb es paràmetres que poses, per a sa hiperfocal, sa taula amb sa meva càmera, seria a 1 metre 15 centímetres, si enfocasis a s'arbre a 8 o 10 metres, com dius, està per darrere de sa distància hiperfocal que photopills té en aquesta taula per lo que et deuria quedar enfocat fins a s'infinit.

Carlos Silvestre
11/07/2021, 19:09
Las fotos como la del ejemplo excelente que nos has puesto llevan mucho procesado. Independientemente de cuidar el momento de la toma este no es suficiente para sacar tantos colorines.
De entrada y para que el tema resulte espectacular no basta una horita de fotos sino que hay que irse por encima de de las 3-4 horas.
En el procesado creo que primero hay que seleccionar únicamente los trazos una vez apilados e ir saturando cada color. Supongo, y fíjate que digo "supongo", que después también de debe ir duplicando cada capa par saturar más, utilizar el modo color lab, etc...
Son meras aproximaciones a lo que creo que se hace para lograr imágenes tan impactantes. Personalmente lo he probado con trazos cortos y funciona.
Adjunto ejemplo.
13635

Cisco Dura
12/07/2021, 09:18
Hola,Victoriano, no sé si en vaig explicar bé amb açò de la hiperfocal. Si hagués volgut deixar enfocat l'arbre i desenfocat la circumpolar (com proposava en Joan Morro) amb el que tu dius no l'haguera aconseguit, ja que com bé dius tot hagués estat enfocat,

Cisco Dura
12/07/2021, 09:30
Hola Carlos, tal como dije” Aquí va un primer intent, partim de sa base que tan sols són 200 fotos i l'ideal haguera de ser moltes més, però un mal calcul amb sa bateria en va fer la guitza” tiene toda la razón que deberia al menos unas 3 o 4 horas de fotos.
En mi foto en el procesado si hago una selección de los trazos por colores(panel Tony Kuipper) y luego les aplico una capa de saturación, pero no se me habia ocurrido duplicarlas para aumentar los colores.
Usar el modo LAB, me gustaria me detallases que hacer, aqui me he perdido. Muchas gracias

Carlos Silvestre
12/07/2021, 16:39
Mira este tutorial que lo explica mejor que yo.

https://www.youtube.com/watch?v=FEy6h24-LM0

Cisco Dura
12/07/2021, 17:16
Gracias maestro

Jaume Franch
18/07/2021, 12:08
Aquí va la meva humil aportació. Foto del Març del 2019.
Si no recordo malament, va ser en Carlos S. qui em va orientar els paràmetres perque les traces dels estels quedéssin amb els seus colors naturals.
Vam fer 174 fotos, una d'elles de fons negre i un altre de primer pla, per , després, fusionarles amb el programa standart.

Els paràmetres van ser:
Tamron 30mm, ISO 200, F:2.8 i dispars continus de 30" d'exposició, sense pausa entre foto i foto.
Vaig obtenir aquest resultat:
13654
Els experts diràn si aquesta ISO de 200 va contribuir a que hi haguessin menys estels i ajudés a que resaltessin els seus colors.
Per altre banda. crec que cal resaltar que, al no fer dispars per aconseguir estels puntuals, si no, tot el contrari, amb llarga exposició a 2.8, potser va fer que la traça fós continua.