PDA

Ver la versión completa : Maquillatge

Joan Carres
12/07/2021, 19:41
Després d'una més que agradable sortida fotogràfica amb companys del fòrum, de la que han sortit postes de sol i VL realment fantàstiques, jo decideixo continuar intentant entrar a l'interior dels meus personatges.

Aquesta és una ballarina del Circ Raluy. Vaig fer servir f/9.0 i ISO 100 perquè volia molt de detall. Amb la velocitat 1/5 (em vaig recolzar al marc de la porta del vestuari) pretenia captar el lleuger moviment de la mà dreta, cosa que no vaig aconseguir gaire. I això és el que tinc molt d'interès a comentar. Tots ens movem contínuament i a mi m'agrada captar aquest moviment, per donar vida. No vull congelar als meus personatges, passarien massa fred i moririen. Ja ho haureu observat en altres fotos meves. Entenc els comentaris quant a la falta de qualitat que produeix aquest moviment i agrairé que els continueu fent, ja que en cada un d'ells em tornaré a plantejar si he de continuar amb aquesta mania meva. Que trobeu?

13646

Nikon D750, Nikkor 24-70 f/2.8 a 70 mm, f/9.0, 1/5, ISO 100

Jaume Franch
12/07/2021, 21:27
No sé si m'agradaría veure aquest moviment que molt be descrius, però si insisteixes hauràs de aconseguir que quedi ben clar que hi ha una acció amb moviment a una part del personatge (la mà que maquilla).
Aquestes mitges tintes (moviment quasi imperceptible) no crec que sigui el que cerques.
En aquest cas, hauríes d'haver agafat el moment precís en que la ma va cap l'ull. Una vegada s'està maquillant, el moviment deu ser més petit i, per tant, dificilment ho podràs plasmar.
M'encanta veure com perseveres. Ho aconseguiràs, Joan.

Narcis Arpi
13/07/2021, 11:44
Joan, llegit atentament el teu comentari, penso que en els ulls mirant al mirall l'acció que està fent a la seva cara, ja defineixes un moviment del personatge no captat per la màquina.

Lafebre
13/07/2021, 19:44
Joan, entenc perfectament el moviment que vols i crec que en aquesta foto no l'has aconseguit prou. Hi ha una cosa, però, que en aquesta foto no m'agrada. És el caos d'ampolles, ampolletes, tubs i altres estris que apareixen a l'esquerra. Si vols concentrar la mirada de l'espectador cap el moviment de la mà de la ballerina, els objectes haurien d'haver quedat molt desdibuixats i, a ser possible, menys il·luminats. Per quedar més desdibuixats haguessis hagut de disparar a màxima apertura, no pas a f/9 però, esclar, això t'hagués donat una velocitat més alta, cosa què tu no volies. Reduir la llum de l'escena també ajudaria. En definitiva, crec que la teva idea és vàlida per a una bona imatge, però primer has de preparar l'escena. Vaja, és el que penso.

Bep Taltavull
13/07/2021, 21:17
Una imatge que podria haver estat millor si haguéssis aconseguit l'efecte desitjat, i amb menys elements pel mig... excusa per tornar-ho a provar

Cisco Dura
14/07/2021, 15:18
Coincidesc amb el comentari d'en Jaume totalment, quant al moviment quasi imperceptible, com en el moment de captar i poder reflectir aquest moviment que sembles que tu vols captar.
Per cert voler donar aquest moviment a la foto li dona una vida i un realisme molt interessant, segueix.
Una altra cosa els colors els trob molt encertats, aquest blau m'encanta. Però t'has proposat fer-la en blanc i negre per veure quin resultat dona?
Quant a la quantitat d'estris que apareixen a la banda esquerra, açò que vaig a dir, no sé si és prou encertat, però ja que no pots preparar l'escena al teu gust, la llum és la qui tens, el diafragma ve cercat per la velocitat per capta el moviment, no podries tal vegada fent un vinyetatge per enfosquir tot l'exterior i a la vegada donar més força a l'escena, en concret a la protagonista?, aço dirigiria la mirada dels espectadors cap a la protagonista.

Carlos Silvestre
14/07/2021, 16:40
Creo entender lo que persigues en este tipo de fotos pero es complicado captar el movimiento justo y que no de la sensación de que la foto esté simplemente trepidada. Un reto estimulante.
Por cierto que estas imágenes, no sé porqué, me gustan más en B/N, técnica que por otras tuyas que he visto dominas bien.

Lluis Surralles
14/07/2021, 18:52
Molt bé, Joan. La cosa va millorant. Sembla que vas resolent el problema que apuntaba de manca de nitidesa. M´agrada la foto. Pel meu gust prefereixo que la ma dreta estigui quieta. La resta de la foto ja "explica" la situació. Felicitats

Raul Sintes
20/07/2021, 12:38
Penso que aquest tipus de foto lo que es pretén és centrar la mirada de l’espectador a l’acció. En aquesta cas, estic totalment d’acord amb el comentari que va en Vicent, obrir el diafragma al màxim per desenfocar tot aquest “batiburrillo” d’elements que destorben la mirada.
Per lo demés, la foto és genial i no m’importa que la foto sigui en color.