PDA

Ver la versión completa : Encara hi som a Binigaus



joangomila
15/02/2013, 20:21
S'altre dia vaig comentar a n'es fil iniciat per en C. Silvestre que tenia una foto semblant a sa que ell havia penjat. Bé, he de dir que per semblant em refereixo a un primer pla de pedres amb els illots al fons.
Una volta processada vos la deix per a que la veieu però he de dir que a jo m'agrada més sa d'en Carlos.

https://farm9.staticflickr.com/8088/8475998891_31efcac033_b.jpg

Cámara Nikon D5000
Exposición 0.5
Aperture f/8.0
Lente 35 mm
Velocidad ISO 200
Tendencia de exposición 0 EV
Flash No Flash

imported_admin
16/02/2013, 00:04
jo....!
Quina preciositat!
L'horitzó està caigut?
Un pel massa de dominant verda?
La vista ho insinua i l'histograma diu que potser li podries donar un pel de llum.
Magnífica, Joan. Com la passis a B/N et desheredo! ;D
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6028& g2_serialNumber=2

joangomila
16/02/2013, 10:11
Hola, Jaume, primer de tot gràcies per lo de preciositat, estic content que t'agradi.
Horitzó caigut: tens tota sa raó del món i ara si que he quedat fotut per que el tema horitzó és el primer que acostum a comprovar i a l'arxiu raw ho tenc fet però es veu que no ho vaig fer bé. El fall és meu per no haver comprovat com quedava l'horitzó una volta haver fet el proces d'anivellament. Devia fer alguna cosa malament i jo ho vaig donar per bo sense comprovar-ho amb una guia >:(.
Dominant verda: sincerament, crec que no. Si que és veritat que la zona de les roques, mitjançant equilibri de color vaig pujar la barra magenta/verd cap al verd uns 2 punts però no a la resta de la foto (a aquesta zona també li vaig donar un punt o dos a la barra cian/vermell cap el vermell i el mateix cap al groc a la barra groc/blau, per tal de millorar els colors de les roques de primer terme). A més a més (i ara potser et faré un gol a tu i algú més del fòrum que desconegui el procés) vaig comprovar la dominant de la foto mitjançant un petit i senzill tutorial que em va passar en Bep i si que en aquell moment tenia una lleugera dominant verd/gris que vaig corregir amb les altres passes d'aquest tutorial.
Més llum, si, crec que ha perdut una mica de llum durant el processat i al final no vaig comprovar com quedava el conjunt de l'histograma. :-[
Tema b/n he de dir que la vaig passar a b/n però quan vaig veure el resultat em va semblar que era millor en color, uuufff pels pels em perd l'herència, sort que m'ho vaig veure venir i no em vaig arriscar ;D.
A veure si trob un moment per a fer ses correccions que em proposes i la puc millorar un poc...

juancuadros
16/02/2013, 13:53
Hola Joan: Me gusta sobre todo, el detalle del primer plano. Esas rocas están perfectas. No veo la dominante verde que te indica Jaume. De todas formas este tipo de imágenes se prestan
a jugar un poco con el WB. a* veces es sorprendente un ligerisimo aumento o disminución, el cambio que puede originar en la foto. (Imagino, que tú ya lo haces). Lo del horizonte, a veces
suele pasar, miramos la imagen cuarenta veces y se nos pasa lo más evidente... a mi al menos me ocurre con cierta frecuencia. La composición también me gusta. Saludos.

VLafebre
17/02/2013, 14:11
Bonica foto, Joan. Com que algun aspecte que s'hauria de corregir ja te l'han dit, em centraré només en les parts positives de la foto... i un comentari sobre dominants. De la foto m'agrada molt la composició, la textura i volum de les pedres, el suau moviment de l'aigua i la tonalitat. Li trobo a faltar una mica més de definició als illots del fons.

Tonalitat, dèiem?. O potser dominant?. Intentaré explicar-me en el que vull dir. En aquesta foto, certament, hi ha una certa tonalitat general verd-cian, però per a mi això no és una "dominant", sinó la conseqüència lògica d'haver disparat la foto amb una llum d'una temperatura de color determinada. Oi que si fem una foto en un interior amb només llum d'incandescència a ningú li estranyarà que la foto tingui una certa tonalitat grogosa, ataronjada o com volguem dir-li?. Doncs el mateix. En canvi, al meu criteri, la "dominant" és producte de no haver corregit (o equilibrat) correctament la gamma de colors dins d'unes condicions de llum donades. Per a mi, les tonalitats no fan mal (reflecteixen l'"atmosfera" en que s'ha disparat la foto), en canvi les dominants fant mal perquè "tenyeixen" artificialment tots i cadascun dels colors.

Perdoneu el rotllo però em venia de gust exposar-vos el que crec. ;)

PepePenafiel
17/02/2013, 18:40
Excelente el apunte de Vincenç, gracias. Me viene , personalmente, de maravilla.
Joan me encanta este primer plano, para mi gusto es lo más sobresaliente de esta imagen.

CarlosSilvestre
17/02/2013, 19:42
Pues a mi me gusta más esta foto que la mía. Los tres elementos (piedras, ola, roca) definen bien la imagen y la dominante verde no me molesta.

joangomila
18/02/2013, 21:54
Vicenç, sempre dones unes explicacions de dalt de tot, m'agrada molt sa manera com expliques les coses per que així les entenem tots. Gràcies per tot el que dius.
Pepe y Carlos, muchas gracias por vuestros elógios

beptaltavull
18/02/2013, 22:31
Encara no havia comentat aquesta... ::) ::) ::)

M'agrada la foto Joan, els elements ben definits, el primer pla espectacular, el dinamisme del mar amb una velocitat adecuada...
em falta algo més de profunditat...però res més.