PDA

Ver la versión completa : Macro extrem

Jaume Franch
19/09/2023, 17:46
Us presento la meva nova etapa fotogràfica (ja es veia venir, oi?)
De la ma del nostre amic CArlos Silvestre, m'he iniciat en la disciplina del MACRO EXTREM (ME)
Com és comprensible, la novetat em fa mostrar-vos les meves primeres imatges, millorables, però que prometen.

Imatge 1.: Vespa amb magnificació de 3,6. Objectiu de Microscopi de 4X. Profunditat de camp (PdC) d'unes 60µ (micres) - 61 fotos.
Imatge 2 : cap de la mateixa vespa amb objectiu de 10X, magnificació de 9,4X, amb una Profunditat de camp (PdC) de 11µ. - 152 fotos.
De moment segueixo aplilant-les amb el PS , però a mida que avanci en la magnificació, necessitaré un programa d'apilament més avançat (Zerene stacker), veurem.
L'Equip: NIkon D750 + acordió d'enfocament (fuelle, bellows,) + Objectiu de microscopi + Rail Micromètric + Disparador + Làmpades.

ISO 100 - f4 (invariable) - 1/6 seg.

14151

Només hi ha retall per la part superior i inferior

14152
Només hi ha retall per la part superior i inferior

14153

Carlos Silvestre
19/09/2023, 18:40
Un comienzo de diez...¡te has puesto el listón alto! Vas a disfrutar.

Jorge Castro
20/09/2023, 07:09
Fantásticas Jaume y para ser los comienzos, me parecen muy buenas.
Two question. El Precio del equipo (+/-) y lógicamente con ese montaje, entiendo q siempre con animales muertos, no?
Enhorabuena!!!! 👏👏👏

Jaume Franch
20/09/2023, 11:38
Precio: aproximadamente, depende del proveedor. Es cuestión de entretenerse para abaratar este presupuesto en lo posible.
Os puedo mandar el EXCEL para que podais ampliar la miniaturas de cada elemento y acceder a los enlaces pertinentes.
14154 * 2 làmpades
** En lugar del Carril de enfoque de dos ejes , se puede usar una Plataforma elevadora de tijera (12€)

Insectos muertos: No hay nada imposible en esta vida, pero en este contexto de pasos de micras, y muchas fotos, no tiene sentido fotografiar nada que pueda moverse ni un ápice.
Mis primeras fotografías con este equipo fracasaron porque (cosa que hacia siempre en macro) se me olvidó usar la opción de levantar el espejo previamente (MirrorUp)y fue Carlos quien supuso acertadamente que ese era la respuesta a mi angustiada incógnita. Lo digo para que se entienda la absoluta necesidad de fotografiar un objeto totalmente inmóvil en un montaje del equipo abslutamente estable, soporte incluido, claro.

Lafebre
20/09/2023, 17:05
ei-5ei-5ei-5

Pepe Peñafiel
22/09/2023, 08:12
extraordinario comienzo.

Antonia Sanchez
22/09/2023, 19:23
Wow!

Joan A. Gomila
27/09/2023, 21:41
Bon començament.
Li treuràs es suc a aquest equip.

Enviado desde mi motorola edge 40 mediante Tapatalk

Jaume Franch
01/10/2023, 18:53
De moment, en el nostre grup, crec que només en Carlos S. i jo ens hem llençat al ME.
M'encantaría que aquestes imatges i informació servissin per que algú més s'animés a fer ME.