Ver la versión completa : Macro extrem - sorpresa.
Jaume Franch
01/10/2023, 19:52
Doncs sí, una sorpresa m'he enduut al posar aquest objecte davant l'objectiu.
Precisament és el paradigma del que jo esperava d'aquesta disciplina del Macro Extrem: posar en evidència aquelles formes o textures que no veiem a simple vista i que, pertant, ens perdem.
Com em deia en Carlos S., amb aquesta tècnica de magnificació se m'ha obert un fantàstic micromon.
Us mostro el resultat d'aquesta serie apilada amb PS (i en RAW), que pot generar dubtes sobre el grau de manipulació de tons i colors, ho entenc. Però us asseguro que el processat ha estat ben senzill.
14162
Nikon D750 + Equip de ME, amb òptica de microscopi de 4X.
62 fotografíes apilades amb PS
ISO 50 - f/- - 1/8 s. - DF 160mm - PdC cobertal: 1,5mm - 20µ d'avenç micromètric.
origen de la imatge:
14163
Espuma o esponja bioquímica de 50ppi.
Narcis Arpi
02/10/2023, 17:05
Ja veig que he començat pel final. Dedueixo que aquest canvi d'escala et portarà feina.
Jaume Franch
02/10/2023, 20:39
Ja veig que he començat pel final. Dedueixo que aquest canvi d'escala et portarà feina.
No entenc el que vols dir, Narcís, perdona.
Narcis Arpi
04/10/2023, 12:17
Entenc que sigui un comentari poc elaborat.
Has enviat unes fotografies utilitzant uns accessoris que et permeten un canvi d'escala.
Jo tindria d'haver començat el comentari per la primera i anar seguint amb les altres. No ho vaig fer així i resulta tot plegat confós.
Dins aquest camp de la macrofotografia, que tots reconeixem l'expertesa que demostres, has obert una nova porta i entenc que com que t'agrada et portarà feina.
Joan A. Gomila
04/10/2023, 18:15
Els objectes quotidians es tornen extranys quan s'els veu de tant aprop....
En la foto que ens presentes veig una manca de definició als 4 cantells, potser és que aquestes zones no van quedar enfocades en cap de les imatges que vas emprar per l'apilament?
Jaume Franch
04/10/2023, 19:24
Els objectes quotidians es tornen extranys quan s'els veu de tant aprop....
En la foto que ens presentes veig una manca de definició als 4 cantells, potser és que aquestes zones no van quedar enfocades en cap de les imatges que vas emprar per l'apilament?
És freqüent que no parem prou atenció al enfocament de la periferia i només treballem els plans anterior i posterior. Falls de principiant.
Joan A. Gomila
04/10/2023, 19:26
És freqüent que no parem prou atenció al enfocament de la periferia i només treballem els plans anterior i posterior. Falls de principiant. Només era una observació. Gràcies per l'explicació.
Enviado desde mi motorola edge 40 mediante Tapatalk
Jaume Franch
04/10/2023, 19:32
Entenc que sigui un comentari poc elaborat.
Has enviat unes fotografies utilitzant uns accessoris que et permeten un canvi d'escala.
Jo tindria d'haver començat el comentari per la primera i anar seguint amb les altres. No ho vaig fer així i resulta tot plegat confós.
Dins aquest camp de la macrofotografia, que tots reconeixem l'expertesa que demostres, has obert una nova porta i entenc que com que t'agrada et portarà feina.
Gràcies per el comentari, Narcís. Ara ho entenc.
Efectivament, aquesta nova disciplina m'ha fet canviar de vía (macro convencional a ME). I, com molt be dius, això implica una feinada. Però, com molt be saps, tot allò que es fa de gust i amb il·lusió, per faixuc que sembli, si et gratifica (i molt), val la pena.
Doncs, no t'ho perdis, el següent pas serà automattzar aquest procediment: passar de enfocament manual a l'electrònic. Però no tinc pressa, just començo a aprendre (i molt) a manejar-me en aquesta nova tècnica.
Lluis Surralles
06/10/2023, 21:24
És ben curiós les variants que pot donar aquesta modalitat de fotografia que m´encanta tot i que no l´ge practicat mai. Intentaé provar-ho.
Jaume Franch
09/10/2023, 16:09
És ben curiós les variants que pot donar aquesta modalitat de fotografia que m´encanta tot i que no l´ge practicat mai. Intentaé provar-ho.
Em faràs content si t'hi poses. Lluís.
Títol de la foto molt ben triat, Jaume. Realment aquests magnífics macros són una caixa de sorpreses.
ei-5ei-5ei-5
Bep Taltavull
17/10/2023, 18:52
No hauria encertat mai, en aquest cas
Jaume Franch
18/10/2023, 20:56
He entrat en un altre dimensió.