Resultados 1 al 8 de 8

Tema: Mestre i model

  1. #1

    Mestre i model

    La setmana passada vaig assistir a un curs de fotografia de bodegó amb el mestre Bosco Mercadal. Ja havia assistit a aquets curs ja fa bastant d'anys i em feia ganes refrescar i reforçar qüestions tècniques d'aplicació de textures a les imatges. És gairebé la mateixa tècnica que també va emprar durant molt de temps el nostre estimat Xiscu Avilés.

    A la part final del curs, també vam practicar una mescla de retrat i bodegó. El mateix Bosco es va oferir a fer de model després d'explicar i mostrar-nos les tècniques que ell empra en aquest àmbit.

    La il.luminació de l'escena es va fer amb una pantalla de flash lateral cercant una il.luminació similar a la que Rembrandt emprava en els seus quadres i com que només hi havia un disparador que ens anavem passant per torns, alguns vam aprofitar per disparar aprofitant la llum de modelatge pujant la ISO per tal de treure una exposició correcta.

    Aquesta és una de les fotos que li vaig fer al mestre:

    Nombre:  Curs bodegó Bosco Mercadal - Nikon_0025.jpg
Visitas: 19
Tamaño: 905.5 KB

    Nikon D780 amb Tamron 24-70 mm a 70 mm, ISO 2500, f/8, 1/100
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  2. #2
    Abans de poder opinar sobre la imatge, potser hauries de revisar espai de color i pes, veig que només pesa 100KB...
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  3. #3
    Cita Iniciado por Bep Taltavull Ver mensaje
    Abans de poder opinar sobre la imatge, potser hauries de revisar espai de color i pes, veig que només pesa 100KB...
    Gràcies, Bep, ho he mirat i es veu que em vaig excedir amb l'alçada de sa foto respecte al que admet el fòrum. Resulta que tenc una acció automàtica per a redimensionar i vegades canvii ses mides de s'acció en funció d'allò que necessit.
    He canviat sa foto i crec que ara ja la podeu veure bé i opinar allò que vos sembli.

    Enviado desde mi motorola edge 40 mediante Tapatalk
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  4. #4
    Foroadicto Avatar de Pepe Peñafiel
    Fecha de ingreso
    17 jul, 09
    Ubicación
    Palma de Mallorca
    Mensajes
    5,692
    Ahora pesa 905KB , esta bien
    Me encanta la imagen y me parece preciosa la iluminación. Genial!!!!!

  5. #5
    M'agrada aquesta imatge i el seu tractament, molt bona nitidesa, personalment hauria intentat combinar el fons

    amb colors ocres per jugar amb el blau de la camiseta
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  6. #6
    Gràcies pels vostres comentaris.

    Bep: sa textura aplicada té molta desaturació (tal i com ens va recomanar en Bosco) i és una textura casi grisa. Es color d'es fons és una tela d'un color gris-blavós que hi havia col.locada i per tant no hi ha gaire cosa a fer-hi a no ser que substitueixi directament el color del fons per un altre
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  7. #7
    Comparteixo els comentaris anteriors. Respecte al fons he de dir que no em desagrada com queda tot plegat.

  8. #8
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,331
    Blog Entries
    1
    Bona feina Joan A.
    Revisaré al fòrum els límits de pès i dimensions que vaig modificar a l'alça, i us ho passaré.
    M'agrada aquest joc !

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •